Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
Låter som en topnotch bil det där, du har nästan alla tillval som går att välja, som räcker mycket gott och väl.

Hade du funderat på "loungepaket pro"? alltså att instrumentpanelen får läder istället för den vanliga plastinstrumentet?
Användarvisningsbild
av aikputte
UnleashFusion skrev: mån 15 apr 2019, 17:46 Låter som en topnotch bil det där, du har nästan alla tillval som går att välja, som räcker mycket gott och väl.

Hade du funderat på "loungepaket pro"? alltså att instrumentpanelen får läder istället för den vanliga plastinstrumentet?
Tack.
Ja, jag funderade på det men någonstans måste budgeten säga stopp tyvärr :-(
av UnleashFusion
aikputte skrev: mån 15 apr 2019, 17:52
UnleashFusion skrev: mån 15 apr 2019, 17:46 Låter som en topnotch bil det där, du har nästan alla tillval som går att välja, som räcker mycket gott och väl.

Tack.
Ja, jag funderade på det men någonstans måste budgeten säga stopp tyvärr :-(
Jo det är sant, kostar vanligtvis 9900kr separat(går nog inte att välja det i MY20) men i paketet blir det runt <8000. Jag tycker det blir en fin touch i bilen och att eftermontera( om det ens går; hutlösa pengar från verkstad) inte värt. Annars håller jag med om allt som du valt är identiskt med det jag skulle valt också fast i en V90(där läder till instrumentet är standard vid val av inscription/r-design.

Hur som ska du vara nöjd med resten och bilen. Det är inget fel i sig :P
av Putteman
Låter som en superfin bil det där. Intressant att höra vad listpriset är på bilen och vad du får betala efter rabatt som privatperson? Om du vill dela det såklart. Grattis till en trevlig vagn i vilket fall!
Användarvisningsbild
av aikputte
Putteman skrev: tor 18 apr 2019, 09:23 Låter som en superfin bil det där. Intressant att höra vad listpriset är på bilen och vad du får betala efter rabatt som privatperson? Om du vill dela det såklart. Grattis till en trevlig vagn i vilket fall!
Bara jag inte får kommentarer om hur dålig prutare jag är :-D

Listpriset totalt med alla tillbehör var ca 650.000kr, efter rabatt betalar jag ca 600.000kr.
Själva bilen fick jag 10% rabatt på, sen lite rabatt på Bursting Blue, motorvärmare och vinterdäck.
av Putteman
Det blir väl kanon! Låter som en härlig vagn som sagt.

Jag hittar förresten inte något loungepaket i byggfunktionen på hemsidan. Var kan man läsa om det och se priser osv?
av UnleashFusion
aikputte skrev: tor 18 apr 2019, 09:46
Putteman skrev: tor 18 apr 2019, 09:23 Låter som en superfin bil det där. Intressant att höra vad listpriset är på bilen och vad du får betala efter rabatt som privatperson? Om du vill dela det såklart. Grattis till en trevlig vagn i vilket fall!
Bara jag inte får kommentarer om hur dålig prutare jag är :-D

Listpriset totalt med alla tillbehör var ca 650.000kr, efter rabatt betalar jag ca 600.000kr.
Själva bilen fick jag 10% rabatt på, sen lite rabatt på Bursting Blue, motorvärmare och vinterdäck.
10% är ju bra som privat, Jag har fått offert där vissa försäljare gav MAX 3-5% och enstaka runt 7-8%.. 75% av dom ignorerade jag rakt av då jag inte kände alls att ens ta en diskussion om priset medans dom med 8-10% fick sig en diskussion samt och förslag etc. provkörningar i slutet innan jag bestämmer ifall det blir affär eller ej.
av UnleashFusion
Putteman skrev: tor 18 apr 2019, 10:12 Det blir väl kanon! Låter som en härlig vagn som sagt.

Jag hittar förresten inte något loungepaket i byggfunktionen på hemsidan. Var kan man läsa om det och se priser osv?
För att se loungepaket/pro ur V60 måste du gå på "inscription eller R-design" och så ploppar den upp vid paketet på byggdinvolvo sida och du trycker på "i" för att läsa vad som innehåller i paketet

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]