Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fnatt3
Anders Classic skrev:Kanon, tack. En fin specad bil. Inget aktivt chassi?:)
Tack! Kunde dock inte välja allt. Det fick blir panoramatak istället när övriga familjen tyckte till :-)
av Bjornagain
Märkligt hur olika vi alla väljer utrustning, kul å se!

I alla bilar jag specat själv är svart innertak och bättre ljud dom två första kryssen jag sätter. Alltid.
Användarvisningsbild
av Derank
Kponstigt vore väl annat, om vi alla tyckte lika vill säga. Själv undviker jag allt vad säkerhetspaket heter, bliss, fniss, lane hit och dit, backkameror, döda vinkel prylar ochså vidare och sätter allt på prestanda ljud och design.
av Felix1801
dfa skrev:
Felix1801 skrev:Jag fick 17,2% via firman. Men tjatar man ordenligt mellan handlarna kan man nog få 15% som privat person.
Och du jämförde mot priset på Bygg din Volvo antar jag?
Ja.
av Maruash
När man använder termen nettopris pbb i tjänstebilssammanhang, är det priset efter avdragen rabatt från säljaren eller är det bilpriset utan moms?
av Lövet
Maruash skrev:När man använder termen nettopris pbb i tjänstebilssammanhang, är det priset efter avdragen rabatt från säljaren eller är det bilpriset utan moms?
Pris efter rabatt men inklusive moms. Har varit så i 99,9% av alla tjänstebilssammanhang jag träffat på och då jobbar jag med det.
av Bjornagain
Maruash skrev: tor 07 mar 2019, 20:33 När man använder termen nettopris pbb i tjänstebilssammanhang, är det priset efter avdragen rabatt från säljaren eller är det bilpriset utan moms?
Även för sk. Personalbil gäller nettopris ink moms efter avdragen rabatt.

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]

C40 körkomfort.

Gen 1, en 2018 Classic. I jämförelse med[…]

Köp av V40

Hade börjat med att skumma igenom dessa tr&ar[…]