Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Arne2018 skrev:Ljudkvaliteten med carplay via Spotify och podcast tex är klart bättre än via vanlig Bluetooth, men det faller på att man måste sätta i usb sladden varje gång, så jäkla 2010
Och det är 100 x bättre med det inbyggda så fattar inte varför man vill använda varken BT eller CarPlay Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Upplevde problem ett med defrostern idag. Har givetvis samma problem som många andra med parkeringssensor som startar alldeles försent. Något som stör mig enormt är att Drive mode går tillbaka till comfort när jag kört på Eco och stannar/startar om.
MaZk skrev: lör 02 feb 2019, 18:47 Har några saker som stör mig.
Ni kanske har en idé eller har upplevt liknande.

1) Ibland när jag startar bilen så hoppar kliman igång med full defroster. Om jag då stänger av defrostern med knappen till vänster om volymen så tappar jag temperatur-länken.
Inställningen blir då 22gr på förarsidan och HI på passagerarsidan.
Är ju iof ”bara” att länka dom igen, men varför gör den så.
Har samma problem på min V60 my19. Problemet började efter att bilen uppgraderats till senaste programvaran i december.
Händer mig inte varje gång men mer än 50% av gångerna jag använder defrostern.
Tror mig veta varför soltaket ibland stänger sig.
Misstänker att vattendroppar på touch ytan på handtagen är boven i dramat.

Arne2018 skrev:Har en likadan MY19 T8,
Däremot har jag följande i-lands problem
4 ibland knäpper det i ratten när adaptiva farthållaren används, framförallt när den bromsat in och börjar gasa igen
Har du fått någon feedback på denna "egenhet" från verkstad? Jag har påtalat detta vid flertalet tillfällen (har en egen tråd om temat) där alla servicetekniker i princip sagt att det är en feature och inget fel. Det är något med bromssystemet som gör att det låter (sett en annan tråd i XC90/V90-delen där de fått bromsrör osv. utbytta). Orkar inte dra i detta längre, men stör mig något djävulskt på det varje gång jag kör.

Vidare märker jag att det börjat "klicka" när man blinkar och vrider på ratten, så som det gjorde förr i tiden, för att spaken ska åka tillbaka när man kör rakt. Detta klickljud har kommit nyligen, bilen rullat ~2500 mil. Sjukt störigt det också.
Ej påtalat det ännu då den bara rullat 300 mil, börjar samla på mig alla fel och tar allt på en gång tänkte jag.
Också sett din tråd angående det problemet, tycker din låter mer faktiskt, tyvärr, och då stör jag mig på min så kan tänka hur du upplever det :bored:
Arne2018 skrev:Ej påtalat det ännu då den bara rullat 300 mil, börjar samla på mig alla fel och tar allt på en gång tänkte jag.
Också sett din tråd angående det problemet, tycker din låter mer faktiskt, tyvärr, och då stör jag mig på min så kan tänka hur du upplever det :bored:
Fortsatt ingen åtgärd här. Hade inne den i måndags för åtgärd av dörrpaneler som skramlar, vilka, peppar peppar, verkar tysta nu efter en ny uppdaterad kampanj på lösning.

Får se hur mycket jag orkar med att processa klick-ljuden. Hade det varit privatbil hade jag varit tokig, nu när jag inte äger den, bara lite tokig.
Användarvisningsbild
av MaZk
Har märkt av ett klickande ljud vid inbromsning.
Tycker det känns i ratten och tydligast när jag kör med farthållaren och nuddar bromsen.

MaZk skrev:Tror mig veta varför soltaket ibland stänger sig.

Hur hänger det ihop? Går det att styra soltaket (solskyddet) från handtagen på bilen?

MaZk skrev:Tror mig veta varför soltaket ibland stänger sig.
Hur hänger det ihop? Går det att styra soltaket (solskyddet) från handtagen på bilen?
Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

Xc70 2012

Hej! Jag är ny här och jag fick dessa fe[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]