av stevvee - tor 22 nov 2018, 22:23
- tor 22 nov 2018, 22:23
Fast XC60 är väll inte direkt större än V60 ? Högre möjligtvis men innermått chansar jag på ungefär lika.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
patqve skrev:Lockis skrev:Detta är ju lite som att jämföra lingon med päron.Jag ska provköra båda imorgon för att få en mer klar känsla, har för mig att det var svårt att hitta någon handlare med T8, får ringa runt imorgon.
Du har en "stor" SUV med bensinmotor och massa kul i. På andra sidan har du en V60 som är en mindre bil med vad allt det innebär, lägre markfrigång.
Pratar vi privatköp så tror jag T8an har bättre värde efter 3 år. Att tänka på med V60 är att man sätter sig ner i bilen och inte stiger in i bilen som man gör med en XC60.
Min rekommendation är att provkör båda bilarna först med/utan hybrid systemet. Känner du ett habegär i båda bilarna så sätt dig sedan i en hybrid och prova hur det känns.
Men om du i jämförelsen XC60/V60 tycker det känns bättre med en XC60 så kör på det. Det är väldigt mycket pengar oavsett vad man väljer om man nu inte är helt nöjd.
Jo det är sant att V60 sätter man sig ner i och XC60 kliver man upp i, har en Qashqai idag via jobbet och det är ju en crossover så var lite sugen på en " vanlig " kombi, men ser mervärde i att köpa en XC60 för utrustningens skull samt att jag får en större bil.
Tack för dina svar!
Fast XC60 är väll inte direkt större än V60 ? Högre möjligtvis men innermått chansar jag på ungefär lika.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nuvarande :
Volvo V90 D5 Awd Polestar R-Design
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V90 D5 Awd Polestar R-Design
Volvo V60 T8 R-Design