Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
Väldigt icke-premium. Jag skäms när jag åker runt på kvarteret med en bil för 450k som låter som en 740! Ingen lösning från Volvo på plats heller, tur jag snart ska byta in den :-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Lyckligtvis kan jag meddela att morsans xc90 gör det samma, och den kostade nästan det dubbla ny. Det är framför allt vid kyla, men kan hända lite till och från. Igår var den på verkstad och detta togs upp, men tydligen hade de kört länge och väl utan att få fram ljudet. Men när brorsan hämtade den och skulle bromsa för korsningen ut från återförsäljaren, ja då skrek det visst
Så det är inte bara bromsarna som är av tveksamt material.

Beställer hem nya klossar och gör det själv istället, jag orkar inte med allt krångel det innebär att lämna in bilen igen.
av Norbert
Min ska in på service nästa vecka och den låter likadant från dag ett om bromsarna när man kör långsamt och bromsar, det måste de fixa för annars är det något galet med volvos kvalite och service.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Norbert skrev: lör 04 maj 2019, 17:13 Min ska in på service nästa vecka och den låter likadant från dag ett om bromsarna när man kör långsamt och bromsar, det måste de fixa för annars är det något galet med volvos kvalite och service.
Går ju smörja men inte värt det enligt min mek
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Derank skrev:Min xc60 16 har gnällt i bromsarna sedan dag ett. Det blir så med en automat när du smyger fram du har ju konstant dragläge
Har hört det på varenda xc60 jag kört som varit automat en sisådär 6-7st
Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
På min XC60 2016 började det nyligen, dvs efter första bytet av bromsklotsar efter ca tre år och 7000 mil. Knäpptyst innan dess. Dock ser det ut som en sten eller något har repat ena skivan fram, vilket kan vara orsaken, alla skivor har varit spegelblanka innan, inga vågor eller repor alls. Har man fina skivor så tycker man inte det bör uppstå.
Användarvisningsbild
av Pellix
Jag kör D3 AWD och de ”mindre” skivorna verkar ha mer problem än för de motorstarkare modellerna...
av kantarell
Jag har läst att i begynnelsen fanns det 17 tums fälgar till nya XC60 men dessa försvann när man pga ljudproblem blev tvungna att montera större skivor.
av kmi
Jeg nåede da i det mindste 100 mil inden bremserne begyndte med oljud i Min nye v60. Bilia har en løsning så det aldrig kom igen, da jeg havde samme problem på min v90cc. Så nu kommer v60'en på værksted, skal også have fikset ubalance i hjulene

av MrRob
Hade samma missljud till och från på min V60 T8 första veckan. Trodde att det var en sten som fastnat vid bromsarna. Men på den senare tiden har jag inte hört något missljud.
Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-2018. A[…]

230fk går snålt

Okej då ska jag kolla hur den går s&ar[…]

Vad är denna inringade i motorn? Kondensato[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

förresten finns det oljekanaler i ventilk&ari[…]