Johannes03 skrev:Lät bygga en T8 RD MY 19 igår. Det jag upptäckte var att hk går ner till 400 pga AdBlue-reningen. Främre p-sensor och läderklädd panel är standard. Däremot utgår el förarstol som standard. Teknikpaketet är omgjort. Säkert något ytterligare. Priset ungefär det samma.
Adblue är ju bara för bilar med dieselmotorer, så de 400 hk kan knappast ha med T8:an att göra.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Adblue
Edit 15/1: Nedan gäller R-Design. Jag frågade inte vad som gäller för Momentum eller Inscription. (Där verkar färgen Denim Blue vara borttagen som val.)
Jag har även hört idag att Nappa Nubuck Sport-klädseln utgår på MY -19 me Lounge pro och ventilerat nappaläder blir standard, vilket då skulle innebära att elmanövrerat sidostöd och förlängning skulle ingå. Möjligen fläktventilation då alltså och även massage... Om det är sant, är jag inte 100% säker på. Snarare tveksamt.
Och fan vet, om inte smartphone-integration också blir standard i T8:an. (Jisses! T.o.m. många av de billigaste fransoserna har detta som standard...)
Japp, jag hoppas verkligen att jag får en MY -19 i så fall. (Utan prishöjning :) ) Väntar gärna... 8)
Edit 17/1: Troligen byggs min bil ändå med Nappa Nubuck Sport-klädseln och ventilerat nappa blir ett tillval.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.