Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag hoppas på 15 mils räckvidd på my19.

En säljare som jag pratade med "råkade" säga något sådant. Att "det väntar 15 mil runt hörnet".

Det är ju inte helt taget ur luften, med tanke på att polestar 1 har 15 mils räckvidd och likaså de engelska taxibilar som Volvo byggt till Londontaxi.
Användarvisningsbild
av betterlead
Mycket intressant. Hoppas verkligen det ligger en bit sanning i det.
av PartyNordmann
Många ”nöjda” ägare till XC60 T8 MY18 isf...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av V9097
Jag har mycket svårt att tro att Volvo ska kunna gå från ca 5 till 15 mils räckvidd på ett årsmodellsbyte. Uppgraderade man inte mjukvaran så att räckvidden förlängdes 10% inför MY18? Kanske pressar man ur lite till inför MY19, men knappast 200%. Polestar 1 har ett mycket större batteripack, och den har avsevärt lägre luftmotstånd, därav skillnaden i räckvidd. Men det är ju bara vad jag tror :)

Allmänt för XC60 tror jag att det kommer Kinetic som lägsta utrustningsnivå och vi lär få se en D3 FWD och kanske en T4. Alla dieslar ska få AdBlue-rening, det har Volvo redan bekräftat. Säkerligen något nytt färgalternativ och någon ny fälg.
Förhoppningsvis kommer även T5e plug-in som det har skrivits om i ett par år.
av Johannes03
Lät bygga en T8 RD MY 19 igår. Det jag upptäckte var att hk går ner till 400 pga AdBlue-reningen. Främre p-sensor och läderklädd panel är standard. Däremot utgår el förarstol som standard. Teknikpaketet är omgjort. Säkert något ytterligare. Priset ungefär det samma.
Användarvisningsbild
av LaserJet
Volvo verkar vara riktigt goa i hatten
inte ett rätt med deras informationsflöde, hemsidan skall givetvis uppdateras samtidigt om nu inte MY18 kan beställas fortfarande?

Polestar fick jag fråga om trim då Volvocars/ÅF ej hade någon information att ge, tack och lov så är fortfarande Polestar ett lite mindre företag som har en organisation som faktiskt kan lämna korrekta svar till sina kunder och det riktigt snabbt. Så skall det vara, omtanke och känsla för kunden!

Skall bli intressant att se vad som står på mitt regbevis när min bil kommer, är det 1hk under utlovat 407hk så blir det fight
Det som är beställt och bekräftat skall levereras, står inte längre under minvolvo vilken effekt motorn lämnar...

De borde nog satsa lite pengar på kommunikation med sina kunder...

Kör så det ryker!
Kanske med en T8 med 87 elhästar endast då motorn ej längre visas på minvolvo
Användarvisningsbild
av betterlead
Johannes03 skrev:Lät bygga en T8 RD MY 19 igår. Det jag upptäckte var att hk går ner till 400 pga AdBlue-reningen. Främre p-sensor och läderklädd panel är standard. Däremot utgår el förarstol som standard. Teknikpaketet är omgjort. Säkert något ytterligare. Priset ungefär det samma.
Adblue är ju bara för bilar med dieselmotorer, så de 400 hk kan knappast ha med T8:an att göra.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Adblue

Edit 15/1: Nedan gäller R-Design. Jag frågade inte vad som gäller för Momentum eller Inscription. (Där verkar färgen Denim Blue vara borttagen som val.)
Jag har även hört idag att Nappa Nubuck Sport-klädseln utgår på MY -19 me Lounge pro och ventilerat nappaläder blir standard, vilket då skulle innebära att elmanövrerat sidostöd och förlängning skulle ingå. Möjligen fläktventilation då alltså och även massage... Om det är sant, är jag inte 100% säker på. Snarare tveksamt.

Och fan vet, om inte smartphone-integration också blir standard i T8:an. (Jisses! T.o.m. många av de billigaste fransoserna har detta som standard...)

Japp, jag hoppas verkligen att jag får en MY -19 i så fall. (Utan prishöjning :) ) Väntar gärna... 8)

Edit 17/1: Troligen byggs min bil ändå med Nappa Nubuck Sport-klädseln och ventilerat nappa blir ett tillval.
Senast redigerad av 2 betterlead, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Vad jag hört, så är AdBlue även för bensinbilar.. Tex heter de T5 II om de har AdBlue.

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]