Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wakki
Ikke skrev: lör 06 dec 2025, 13:03 Väldigt vad det kill gissas ni har väl ingen aning om det blir bra eller dåligt
Ja, killgissning, för om vi hade vetat det hade det varit fakta... Så onödig kommenterar, så klart vi inte har en aning men är spekulationerna helt grundlösa? Nej, det tror jag inte. Det enda jag egentligen menar är att de har haft gott om tid på sig med nya UXet så det är totalt oacceptabelt om den ska strula ens det minsta.
av LJN
Kör V90 MY 2026 med nya UX:et och det är klart bättre än det g:a. Känns hyggligt snabbt och rappt. Några omstarter av systemet har det blivit, oftast att ljudet har blivit "korrumperat" Sen är min bil lite "lynning" att lyssna på kommandot " Hey Google" dvs. reagerar inte på röstkommandot. Har kört ny XC60 MY 26 och den har haft samma "buggar"
av Wakki
Ja precis, som vanligt då. Enligt Ikke så ska vi dock inte gissa att ett nytt UX som förmodligen kräver mer hjärna i form av processor hastighet och dylikt inte kommer fungera bra på ett system med gammal hårdvara hehe.
av LJN
Nej, det nya UX:et är ett lyft och jag är ganska säker på att tex. den XC60 MY26 jag körde en vecka med stora skärmen har uppgraderad hårdvara. Och Volvo kommer med nog att fixa till buggarna. Däremot om min V90 MY26 har bättre hårdvara vet jag inte? Kanske någon någon här med Volvo kännedom vet?
av Wakki
Jag säger inte att det nya UXet inte är ett lyft. Det är det, med den nya hårdvaran. Processor från Qualcomm? Men de äldre bilarna har ej den, innan 2026, då tror jag de kan bli strul om nya UXet kräver alldeles för mycket från den gamla hårdvaran. De nya och större skärmarna har som jag förstått alla ny hårdvara
av EeyUp
En på jobbet har fått nya ex40 med uppgraderade hård- och mjukvaran. Han är fortfarande på 3.7 och har exakt samma buggar som jag har på min 2023a. Alltså ljudet som försvinner. Trycker man på spotify så öppnas radio eller tvärt om. Så jag tippar att ux kommer väl va ungefär lika laggigt som det vi har nu fast snyggare och bättre om dem nu lyckas få iväg det till ota innan jag byter bil
av Edwe
Citat från Volvo:
"Ja det stämmer, den är planerad att komma i 2025 och det är möjligt att den blir försenad till senare, men det är inget jag har information om att kunna svara på. Vi behöver avvakta att det kommer information offentligt på våra officiella kanaler om detta i sådant fall. Jag förstår din besvikelse i detta, men det är svaret som finns just nu."
av Edwe
"Möjligt", "planerad", "ingen information"
Det är Det Volvo har att informera sina kunder som betalat över en halv mille för deras bilar!
Hade de bara kommunicerat det ordentligt hade nog de flesta köpt det, men detta.. helt undermåligt IMO
av Edwe
Jag: När kommer denna uppdatering till min XC60 som jag tog ut i april i år

https://www.volvocars.com/se/edit/artikel/nytt-ux

Den ska ju släppas i år och alla väntar :)

Lukas
Vad kul att du är nyfiken om den nya UX uppdateringen. Vi har tyvärr inte fått någon mer information gällande exakt när uppdatering släpps, utan endast att den kommer så snart som möjligt till alla Volvo bilar med Google infotainmentsystmet.

Jag beklagar verkligen att jag inte har någon mer information att ge dig kring detta, men jag håller tummarna att det inte dröjer länge till.

Jag: Ja ska den sidan inte tas ner som alla andra sidor som handlar om det nya UX'et så är det inte många dagar kvar....
Rätt dåligt skött informations mässigt imo
men jag har ju en gammal bil för 600Kkr så det är väll inte viktigt för er

Lukas
Jag förstår frustrationen helt och jag lyfter gärna vidare din feedback till våra utvecklare gällande den nya uppdateringen. Det är väldigt viktigt att denna uppdatering kommer ut till alla som väntar uppdateringen, och jag förmodar att anledningen till att det dröjer, är för att Volvo inte vill lansera uppdateringen förens den är helt redo.

Jag: Problemet är nog inte att det dröjer utan helt utebliven information!

Lukas
Det är jättebra att du kontaktar oss gällande detta, jag har tyvärr ingen mer information att ge just nu, men jag tar vidare din feedback så dem ansvariga har chans att förbättra detta.

Jag: under 2025 kommer cirka 2,5 miljoner kunder som kör en Volvo med Google inbyggt* att få en kraftigt förbättrad användarupplevelse.

Inklusive C40, XC40, EX40, EC40, S60, V60, V60 Cross Country, XC60, S90, V90, V90 Cross Country och XC90

Volvo har redan tagit ner massvis av sidor med info om det nya AAOS'et, bara 404 nu
Läs sidan jag länkade till..

Lukas
Ja det stämmer att det kommer en uppdatering med nytt UX, dock har jag inget fast datum att ge dig på när uppdatering kommer gå att ladda ner i bilen tyvärr. Vi har ha lite is i magen så kommer den snart.

Jag: men.. ni säger ju själva på sidan jag länkade till under 2025 det är ju bara ett par veckor kvar.
Så hur kan du inte ha någon info?

Lukas
Ja det stämmer, den är planerad att komma i 2025 och det är möjligt att den blir försenad till senare, men det är inget jag har information om att kunna svara på. Vi behöver avvakta att det kommer information offentligt på våra officiella kanaler om detta i sådant fall. Jag förstår din besvikelse i detta, men det är svaret som finns just nu.

Finns det något annat jag kan hjälpa till med i nuläget?

Jag: Men det är ju ett ikke svar
Ni har lovat en uppdatering under 2025, jag förväntar mig ett bättre svar. Min bil är under ett ½ år gammal
Inte bara jag, utan hela världen, googla!
det Volvo gör nu sänker förtroendet för varumärket! skärp er..
Valde mellan Kia och Volvo, ångar mig nu

Lukas
Jag har full förståelse för att situationen upplevs som både irriterande och en besvikelse, särskilt med tanke på att bilen är så pass ny.
Det stämmer att Volvo har kommunicerat att den nya UX planerats komma under 2025, men exakt tidpunkt för när uppdateringen blir tillgänglig är ännu inte bekräftad.

Jag beklagar verkligen om tidigare information upplevts som otydlig, det är självklart inte vår avsikt. Jag tar även vidare din feedback kring förtroende och förväntningar internt. Den här typen av synpunkter är viktiga och hjälper oss att bli bättre.

Så snart det finns en bekräftad tidplan för just din bilmodell kommer information att gå ut via Volvo Cars-appen och i bilen.

Tack för att du tog dig tid att höra av dig, trots frustrationen.

Lukas • 6:05 PM
Har du inte möjlighet att fortsätta vår konversation just nu är det inga problem. Du kan kontakta oss igen när det passar dig.
Lukas
Lukas lämnade • 6:15 PM

Jag: Ja enligt er egen sidan, som jag länkat till 2 gånger ovan, så ska den släppas 2025. Nu är det 22 dagar kvar

Skickat • 6:27 PM
Vi ansluter dig till en agent. Den uppskattade väntetiden är 1 minut. • 6:27 PM
Dragana
Dragana gick med • 6:27 PM
Dragana
För snabbare service kan ett översättningsverktyg komma att användas.
Hej! Jag heter Dragana. Hur kan jag hjälpa dig idag?

Jag: så att ni inte har information så här tätt inpå slutet innebär väll att ni inte har koll eller att informationen inte stämmer, eller?

Läst • 6:28 PM
Dragana
Vi har ingen information som vi kan dela med oss av innan informationen kan offentliggöras. Därmed behöver man invänta mer information.

Jag: Men informationen är ju redan offentliggjord, jag har ju länkat till den 2 gånger

Läst • 6:32 PM
Dragana
Stämmer och den informationen du hänvisar till är den informationen vi kan ge dig.

Jag: ok så under 2025 kommer det nya UX släppas?

Dragana
Det stämmer och vi kommer att kontakta våra kunder när det är dags för uppgraderingen.

Jag: och det finns inga förseningar i sikte? utan det är fortfarande nytt UX släpp under 2025 som gäller enligt er webbsida?

Dragana
Skulle det ske en förändring i planen och uppgraderingen förlängs framtåt i tiden då kommer du och alla andra kunder att få information om detta men i dagsläget, den informationen som du har läst om är det du kan utgå ifrån.

Jag: Det låter ju bra, du ser inte själv en orimlighet att ni kommer släppa den inom 22 dagar?

Dragana
Vi har givit dig den informationen som har vi har att ge, mer än så kan jag inte svara på tyvärr. Finns det något annat du funderar på ikväll?

Jag: "Skulle det ske en förändring i planen och uppgraderingen förlängs framtåt i tiden då kommer du och alla andra kunder att få information om detta"
Hur kan jag förvänta mig få denna information?

Dragana
"Vi har givit dig den informationen som har vi har att ge, mer än så kan jag inte svara på tyvärr"

Jag: Jag är tyvärr inte nöjd med den information jag fått, det är ingen information alls. Jag skulle vilja prata med någon som vet något i frågan

Dragana
Om det blir en förändring så kommer det att skickas ut. Jag är ledsen men jag kan inte ge dig mer information.
När det väl är dags då kommer du att bli informerad gällande detta.
Du kommer inte att få någon annan information än det som redan har givits, därför behöver jag be dig att avvakta på mer information.

Jag: Hur kommer jag få informationen, du skriver skickas ut, men hur?

Dragana
Vi brukar kontakta våra kunder genom att skicka ut en notis i appen, skicka brev eller ett mail.
Så du kommer att få informationen på ett av följande i ovan.

Jag: Ok så då kan jag se fram emot en uppdatering eller information innan året slut?

Dragana
Det stämmer.

Jag: spännande, med tanke på era svar, ditt och Lukas så tänker jag nog inte hålla andan :)

Dragana
Okej. Om det inte finns något annat jag kan hjälpa till med idag så får jag önska dig en fin kväll :)

Jag: Nja egentligen ville jag ju veta när det nya UX släpps Dragana. men det känner jag ju inte att jag fick svar på

Dragana
Beklagar för det men det ser ut som att vi inte kommer vidare i vår konversation så jag kommer därför att avsluta denna chatten. Ha en fin kväll.

Hallå.... tror knappast vridmomentet du ork[…]

Markbelysning fråga S80 2007

Funktionen och inställningar finns beskriven […]

Då var det klubbat officiellt då, 90% […]

Volvo 940 ljud från växellådan

Låter det på alla växlar? Bö[…]