Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hämtade nya bilen idag. Fick nya operativsystemet och mjukvaran version 3.6.4. När säljaren gick igenom bilen med oss, så blev han överraskad över att det nya operativsystemet ( Snapdragon-processorer) var så mycket snabbare än det gamla. Fick ett 3-årigt serviceavtal för 199:-/mån för 1500 mil, vilket jag anser vara mycket billigt (var kampanj på det). Hade vi köpt bilen 1 år tidigare, så hade vi fått betala ca 130000:- mer för samma bil med samma utrustning.

Finns massor med bra saker att säga om bilen och vi är verkligen nöjda med detta köp.
epostaren skrev: tor 03 jul 2025, 20:44 Hämtade nya bilen idag. Fick nya operativsystemet och mjukvaran version 3.6.4. När säljaren gick igenom bilen med oss, så blev han överraskad över att det nya operativsystemet ( Snapdragon-processorer) var så mycket snabbare än det gamla.
Skoj med ny bil! Du skriver Snapdragon-processorer, har Volvo bilarna MY 2026 fått ny hårdvara? Har själv en nyligen uthämtad V90 MY2026 och jag uppskattar det nya google interfacet och det upplevs som snabbt och bra! ( Och buggfritt än så länge:) )
LJN skrev:
epostaren skrev: tor 03 jul 2025, 20:44 Hämtade nya bilen idag. Fick nya operativsystemet och mjukvaran version 3.6.4. När säljaren gick igenom bilen med oss, så blev han överraskad över att det nya operativsystemet ( Snapdragon-processorer) var så mycket snabbare än det gamla.
Skoj med ny bil! Du skriver Snapdragon-processorer, har Volvo bilarna MY 2026 fått ny hårdvara? Har själv en nyligen uthämtad V90 MY2026 och jag uppskattar det nya google interfacet och det upplevs som snabbt och bra! ( Och buggfritt än så länge:) )
Ja, ny hårdvara:
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... responsivt.
Frågade Volvo supporten om nya Volvo MY2026 fått den nya Snapdragon processorn men dom kunde inte svara på det utan hänvisade till den lokala Volvo handlaren:)
Och jag hänvisade till pressutskicket.
Kul grej med serviceavtalen. Gamla bilen kostade 395:-/mån och jag fick tillbaka allt jag hade betalt på den gamla bilens serviceavtal 2370:- eftersom jag tog ett nytt serviceavtal på nya bilen för 199:/mån. Egentligen betalar man i förskott på serviceavtalet och säljer man bilen, ska man inte få tillbaka det man redan har betalat enligt avtalet. Så det tycker jag var mycket generöst. Känns som gratis serviceavtal i 1 år på nya bilen.
Är extra glad idag eftersom jag har fått parkering hemma med laddmöjlighet. Så nu slipper jag gå fram och tillbaka till närmaste offentliga laddare.Billigare laddning blir det ju också.
IMG_0028.jpeg
IMG_0028.jpeg (56.21 KiB) Visad 224 gånger

Deras 41mm krafthylsa är nästan ex[…]

Kontakta valfri tuningfirma, alla kan göra d[…]

Volvo orginalservice classic 10+

Volvos egna verkstäder - Volvo Cars retail ta[…]

Byta Vindruta V50

Tack för er info. Har valt en firma och en re[…]