Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Luri
Hej,

Vad jag förstått det erbjuds inte Polestar optimering för v60 T6 TE MY22. Jag tycker det är märkligt för som jag har uppfattat det har 22orna samma motor som både T8an och T5an. Och båda dessa modeller går uppenbarligen att optimera.

Jag har kontaktat både min lokala verkstad och polestar själva. Får liknande svar: "P-O är utvecklad specifikt för vissa motorer och drivlinor... om en vissa motor eller växellåda inte är kompatibel med optimering så erbjuds den inte... En optimering kan påverka bilens utsläpp. För vissa bilar och motorer kan PO göra att bilen inte längre uppfyller lagkrav för miljöklassning och då kan vi inte erbjuda optimering."

Är det någon här som har erfarenhet kring detta, eller vet varför det inte går att optimera T6 TE MY22? (eller nyare t6or heller för den delen.
Kommer det erbjudas i framtiden?
av s6025t
Det är väl Volvo som sätter stopp för optimering de vill ju sälja T8 som nya skulle det gå att optimera T6 för 10000kr skulle knappt nån välja en ny T8 för 50000kr extra mot en T6 som skulle gå att optimera till samma effekt

På Google-bilarna ser man tydligt om de inte[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är[…]

Så felsökning av stolvärme gå[…]

Problem med Carplay Senus

Ibland får telefonerna uppdateringar som int[…]