Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
I morse så noterade jag att min SR Play app var borta? Och tittade på "market" som säger att appen finns men det är en helt ny/annan applikation. Så jag avinstallerade och installerade appen på nytt och det är helt nytt interface mm. Och nu kan man bestämma bitrate för nedladdning.

Någon mer som märkt av samma sak?
av Gusteman
Har samma i min, jag har dessutom problem med att Spotfyappen har installerats om och att den nu går inte att få upp när bilen rullar och gränssnittet är sig inte likt, liknar mer en websida. Installerade om Spotify igår och då blev allt "som vanligt" och det funkade även när bilen rullade. Imorse var det samma sak med att den installerats om och jag fick logga in på nytt och Spotify funkar inte när man kör, så fick göra samma sak idag igen och installera om SPotify. Jag är förberedd att göra samma övning imorgon bitti innan avfärd.
Försökte hitta nån inställning så att inga appar skall bli automatiskt uppdaterade men jag hittar ingen sån inställning-

Oavsett så måste nått skett för detta har inte hänt förut. Får hoppas volvo eller google löser detta snarast.
av MrSpock
Gusteman skrev:Har samma i min, jag har dessutom problem med att Spotfyappen har installerats om och att den nu går inte att få upp när bilen rullar och gränssnittet är sig inte likt, liknar mer en websida. Installerade om Spotify igår och då blev allt "som vanligt" och det funkade även när bilen rullade. Imorse var det samma sak med att den installerats om och jag fick logga in på nytt och Spotify funkar inte när man kör, så fick göra samma sak idag igen och installera om SPotify. Jag är förberedd att göra samma övning imorgon bitti innan avfärd.
Försökte hitta nån inställning så att inga appar skall bli automatiskt uppdaterade men jag hittar ingen sån inställning-

Oavsett så måste nått skett för detta har inte hänt förut. Får hoppas volvo eller google löser detta snarast.
I förrgår startade jag Spotify när bilen rullade och då ville den att jag skulle logga in igen. Men det gick inte när bilen rullar så jag fick stanna. Loggade på, den visade en QR-kod och parade med Spotify i mobilen, sedan fungerade allt som vanligt igen.

Troligen så har de uppdaterat nycklarna i en uppdaterad version av Spotify.

Jag har inte testat SR-appen ännu.
av Mrpandy
I vår hade Spotify och SR appen hoppat runt och låg på ett annat ställe där vi har Maps bla. Fick logga in på båda igen men tyvärr verkar det ju inte som om man kan byta spellista i Spotify längre när man kör vilket är dåligt, samma i SR appen den går ju inte att klicka på när man kör utan man måste stå still. Trist att man inte kan kolla vilken låt som spelas i Spotify eller byta lista när man kör en längre sträcka utan att behöva stanna. Blir väl till att använda Android Auto i stället där man kan byta lista och se vilken låt som spelas.......
av LJN
Noterade också att SR Play Appen inte går att öppna när bilen rullar. Men det går att skifta kanal med rattknapparna:) Och jag som är lite ljudintresserad anser att SR Play Appen ger något bättre ljud än Volvos egen radioapp. Och det beror nog hur hög nedladdningsbitrate som dom är inställda för. I SR Play kan man ställa den låg/mellan/hög.
av JoaSch
Min spotyfi fick samma problem "för din säkerhet kan du inte använda appen när du kör". Är det storebror i Göteborg som har kommit på denna skiten så se genast till att det ändras igen.
av Mrpandy
Men det är ju riktigt illa att man inte ens kan byta till Spotify när man kör om man nu lyssnar på radio, ganska segt att behöva stanna om man kör på motorväg bara för en sådan sak.....
av LJN
Nu har jag använt Volvos egen radioapp någon vecka och den har redan "hängt" sig tre gånger och krävt "reboot" av infotamentsystemet. Är det så här illa verkligen? Går appen att ta bort och finns den att ladda ner igen?
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]