Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tysk
Kommer uppdatera här vad för fel det är på min bil.
Har samma felmeddelande som ts på min s60 t8-2020.
Volvo selekt garanti gällande sen köpet på bilen,den är på volvo för rutbyte och dom skulle försöka hinna fixa detta samtidigt
Användarvisningsbild
av S65D
Hoppas att de finner något istället för att bara göra en kalibrering som håller i 6 månader. Och angående kostnader: ägaren till bilen i fråga har inte behövt betala något för åtgärderna (än).
av Tysk
Tysk skrev: ons 03 jul 2024, 19:52 Kommer uppdatera här vad för fel det är på min bil.
Har samma felmeddelande som ts på min s60 t8-2020.
Volvo selekt garanti gällande sen köpet på bilen,den är på volvo för rutbyte och dom skulle försöka hinna fixa detta samtidigt
Uppdaterade programvaran sen funkar det igen....
av Jofa08
Är det ingen som läst ut felkoden på detta problem? Jag har samma fel, får felkod på HCMR (stydmodulen till höger ledlyse).

B15AA13 LEd channel 1, Circuit open.

Jag ska plocka lös och kolla men gissar på glapp i kontaktstycke, ärgat kontakstycke eller en HCM modul som börjar ge upp. Volvo vill göra en uppdatering, service eller byta hela lyktan för drygt 20.000 SEK. Det går givetvis att byta HCM modul, den kostar typ 1000kr men det vill inte Volvo. Den behöver så klart kodas in, så jag gör det sjölv om jag inte får igång den med rengöring sen får vi se om Volvo går med på det.

Finns där vid start, men försvinner sen och återkommer sedan endast vid kallstart. Nedre leden flimmrar lite när felet är där.
Användarvisningsbild
av V60alex
BildJag har en XC60 från 2018, D5.
Fick samma felkod häromdagen, har kopplat upp OBD läsaren från firman, och fått felkod B15AA13, bifogar bilder. Har nollställt koder, men denna dyker upp igen.
Halvljuset flimrar och felmeddelande uppkommer som många i tråder upplever.
Har kontaktad volvo verkstaden och bokad tid inom par veckor, få se vart kommer vi sluta.
Värt att nämna är att jag har nyligen gjort den obligatoriska mjukvarauppdateringen, typ nån månad sen. Även att bilen har passerat alla garantier. 2018 model, 18.000 mil. Är tveksam om Volvia vil höra ens om mitt problem.
Magkatarr diagnos förmodligen. Men hoppas på et bra bråk med volvo.
Bilagor
IMG_7510.jpeg
IMG_7510.jpeg (3.8 MiB) Visad 176 gånger
tempImagezeiJ9F.gif
tempImagezeiJ9F.gif (6.51 MiB) Visad 453 gånger
Senast redigerad av 1 V60alex, redigerad totalt 0 gånger.

Tändningslåset. Vrid något i sidl[…]

Här kan man ana att orange kabel ansluter p&a[…]

Orginal stereo

Hej, jag undrar om man kan efter montera stora lju[…]

Scania köper Northvoltfabrik i Polen: ”[…]