Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeS1967
Hejsan
Jag funderar på en ny XC60 T8 under året.
Och undrar om någon vet om det kommer något nytt på XC60 under 2025?
Och under 2026? Är det kanske nån facelift som kommer i närtid? Om så när?
Även vad som ryktas är intressant att höra...
Ha en fin dag
av Malmstroem
Med tanke på att XC90 uppdaterats skulle i alla fall jag inte bli förvånad om MY 2026 innebär facelift på XC60.

Den informationen kommer knappast att vara officiellt tillgänglig innan det är dags. Så du får ta ovanstående för vad det är -- ren spekulation utan tillgång till "bättre" information.
av MickeS1967
Nej som du säger blir det nog inte officiellt innan det händer :-) Men spekulation är alltid spännande...
Och det var väl ett tag sedan xc60 fick en facelift så..
Nya xc90 blev ju riktigt fin efter faceliften som kom nu tycker jag så jag är ju lite sugen på en xc90 också.
Men samtidigt är väl xc90 riktigt stor...Jag hade iofs en 2021 Skoda Kodiaq tidigare som jag tyckte var väl stor i början men kom snabbt över det och gillade verkligen bilen och storleken. Dock hade Skoda en del jobbiga issues med infotainment systemet som att ljudet kunde tystna helt för alla funktioner i bilen, helt random..och enda sättet att avhjälpa var att stänga av bilen helt och lämna den i fred 15-20 minuter...Bara reboot av systemen hjälpte inte det minsta utan som sagt fick stänga ner helt o vänta...
Hoppas ju att xc60 inte har sådana issues..

Jag frågade Volvocars sverige på FB om vad som var nytt 2025 för xc60 och fick då följande svar, vilket kändes ganska tunnt för ett modellår..:
Mellan Volvo XC60 2024 och 2025 har vi gjort några mindre justeringar. Bland de synliga förändringarna hittar vi ett nytt utseende på laddporten, nyckelskalet, armstödet och parkeringslappshållaren. Från och med årsmodell 2024 har även förvaringsutrymmet mellan stolarna tagits bort.
av Malmstroem
Bilar börjar bli lite som konsumentelektronik. Det kommer alltid något bättre (och billigare, men det verkar inte alltid gälla bilar) i morgon.

Det medför att jag köper bil när jag "behöver". För mig fungerar det sällan att vänta på att rätt modell eller facelift ska släppas. Jag väljer bland det som finns tillgängligt att köpa när jag ska köpa.
Gungig/svajig bakvagn V70 2.4D 2010

Hej! Bilen har gått ca 26k. Bytte de klass[…]

Reparera Garo motorvärmare

Vill bara tacka för ditt tips. Nu har jag spa[…]

960 -97 skramlande ljud

Vet inte exakt hur det ser ut på 960. Men p&[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Ok då.. Volvo Trollhättan gjorde ett […]