Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska eventuellt ta en ny Volvo V60 T6 Plus Recharge som förmånsbil men blir inte riktigt klok på hur parkeringsvärmaren i den fungerar. Jag har ingen möjlighet till att ladda den hemma på något vis och har ca 2 mil till jobbet där jag kan ladda, dock endast 230V. Min förhoppning var att kunna köra värmaren vintertid på batteriet utan att bilen är inkopplad då jag laddat upp batteriet på jobbet.

Är det någon här som vet exakt hur värmaren fungerar? Kan man exempelvis ladda upp batteriet och sedan köra bilen endast på bensin för att behålla batterikapaciteten till när man behöver parkeringsvärmaren?
Du måste ha minst 30% batterikapacitet på hybridbatteriet för att kunna starta värmaren, men svar på din fråga, ja du kan spara batteri när du kör.
Du kan alltid fjärrstarta bilen oavsett batterinivå, den går i 15 minuter så slå på den innan du ska åka så är den hyfsat varm efter en kvart.
Reparera Garo motorvärmare

Vill bara tacka för ditt tips. Nu har jag spa[…]

960 -97 skramlande ljud

Vet inte exakt hur det ser ut på 960. Men p&[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Ok då.. Volvo Trollhättan gjorde ett […]

Här är en video på valnötsbl&[…]