Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wengen
jag fick en 2a på besiktningen på för höga dimljus, hur gör man för att skruva ner ljuset lite, var sitter justerskruvarna, finns ju flera hål där under
Användarvisningsbild
av ShogunX
Har ingen erfarenhet av saken på 60-serien, endast 90-serien, däremot bör de vara relativt lika. Minns jag rätt behöver du en insexnyckel för att enkelt kunna justera nivån. Justeringen görs utan demontering av andra delar och enklast är om bilen är upphissad. Vill du inte göra det själv fixar en kompetent verkstad nivån på runt tio minuter.
Användarvisningsbild
av wengen
tack för infon, jag har kontaktat min verkstad eftersom det ingår i servicen att justera dimljusen och dom har servicegaranti så det borde inte kosta något så jag får se vad dom säger först innan jag gör det själv
Användarvisningsbild
av Erik Å
Om du gör det själv, tänk på att dimljusen ska vara nedåtriktade 2% för att bilprovningen ska bli nöjd.
Alltså dubbelt så mycket som halvljusets 1% nedåtriktning
Användarvisningsbild
av Jefe
Jag åkte på samma sak med min XC60 och den hade precis varit inne på service.
Hörde av mig till min PT och fick komma in direkt och justera dimljuset och fick sedan
en rekvisition till besiktningen och Volvo stod för kostnaden för ombesiktningen.

Hela proceduren tog mindre än 5 minuter och göra.
Användarvisningsbild
av wengen
min PT sa att dom var kontrollerade och justerade på senaste servicen men att dom ändras av sig själva därav kontroll varje service men jag ska in nu snart och få det fixat, hoppas jag slipper betala för det bara när det är mellan servicarna
Vw passat

Varför skulle VW betala rep på en 8 &ar[…]

AC & kylfläkt

OBS! Viss irioni i ovanstående inlä[…]

Ovärderlig information! Bra jobbat!.

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]