Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Jag har problem med att utetemperaturgivaren visar fel värde (alltid för kallt) emellanåt, vilket leder till att ac inte fungerar som den skall.

Givaren har jag bytt ( klippte av den gamla och lödde dit den nya) utan resultat.

Finns det någon här som vet vart givarkabeln tar vägen? Har plockat isär backspegeln och innerdörren utan att se något. Misstänker att kontakten har oxiderat eller liknande.
Henkee83 skrev:Hej.

Jag har problem med att utetemperaturgivaren visar fel värde (alltid för kallt) emellanåt, vilket leder till att ac inte fungerar som den skall.
fick ni till bilarna ? har samma problem visar - 12 grader när det är +20 ute givare bytt . inget bättre

Givaren har jag bytt ( klippte av den gamla och lödde dit den nya) utan resultat.

Finns det någon här som vet vart givarkabeln tar vägen? Har plockat isär backspegeln och innerdörren utan att se något. Misstänker att kontakten har oxiderat eller liknande.

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Krok kanske fungerar? Screenshot_2025-08-10-15-38-[…]