Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har din fru gått med i beta programmet för Maps på telefonen? Det skulle kanske kunna förklara att hon får funktionerna tidigare även i bilen. Jag gick med precis nu för att se ifall det blir någon skillnad imorgon
Pear4Life skrev: tor 01 aug 2024, 18:56 Då får man väl sitta och längta då... för jag pilla med det idag och jag hittade ingen inställning för att justera vyn :bored:
Jag gjorde detsamma. Testade samtidigt med Google Maps i bilen (AAOS), i CarPlay och på telefonen (iOS). Ziljoner med inställningar i alla apparna och ganska rörigt måste jag säga. Men hittade förstås absolut ingenting. * morr *
Cokeisit skrev:Har din fru gått med i beta programmet för Maps på telefonen? Det skulle kanske kunna förklara att hon får funktionerna tidigare även i bilen. Jag gick med precis nu för att se ifall det blir någon skillnad imorgon
Nix. Det har hon inte.
Tror inte det funkar så att man kan ha olika versioner på samma app i olika profiler.
Swehiort skrev:
Cokeisit skrev:Har din fru gått med i beta programmet för Maps på telefonen? Det skulle kanske kunna förklara att hon får funktionerna tidigare även i bilen. Jag gick med precis nu för att se ifall det blir någon skillnad imorgon
Nix. Det har hon inte.
Tror inte det funkar så att man kan ha olika versioner på samma app i olika profiler.
Det har inte gjort någon skillnad för mig att gå med i betaprogrammet. Tror inte heller man kan ha olika versioner av samma app men däremot skulle det kunna vara olika funktionalitet påslaget beroende på om du är betatestare.
Jag köpte en V60 2023 B4 förra veckan och jag har som din hustru. Undrar vad som händer om du gör en fabriksåterställning av bilen? Min var ju helt tom när jag köpte den. Men det tar ju en evighet att göra alla inställningar efter en återställning. Jag fick även uppdatera bilens mjukvara.
Jag köpte en V60 2023 B4 förra veckan och jag har som din hustru. Undrar vad som händer om du gör en fabriksåterställning av bilen? Min var ju helt tom när jag köpte den. Men det tar ju en evighet att göra alla inställningar efter en återställning. Jag fick även uppdatera bilens mjukvara.
Desmodue skrev: mån 05 aug 2024, 09:51 Jag köpte en V60 2023 B4 förra veckan och jag har som din hustru. Undrar vad som händer om du gör en fabriksåterställning av bilen? Min var ju helt tom när jag köpte den. Men det tar ju en evighet att göra alla inställningar efter en återställning. Jag fick även uppdatera bilens mjukvara.
Hmmm…. Märkligt.
Verkligen knepigt att förstå detta :-/
Riktigt bra funktion som din frus bil har. Som det är idag måste man titta på centerdisplayen för att veta hur långt man har kvar till sin destination, det gör knappast säkerheten bättre, Volvo!!

Jag mejlade till Volvo, och fick först till svar att det måste ha varit en ”sensunbil”. När jag bifogade bilden från tråden här så kom svaret efter några dagar. Volvo ”misstänker” att det måste vara bilspecifik funktion, varför det nu skulle vara så…

Volvo har alltså inget svar…helt ofattbart att man bygger bilar man inte kan förklara specifika funktioner på. Suck..
Dyra sommardäck, är de värt det?

NCS däck satt på från börj[…]

Är din termostat helt hundra? Den verkar tr&o[…]

Den behöver knappast 16A kontinuerligt. Start[…]

Hjälp felsöka

Jag skulle kolla anliggande bromsar och hjullager […]