Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Hämtade ut min Xc60 T6 MY25 i måndags och har försökt göra diverse inställningar i infotainment men vissa saker blir jag inte klok på.
- Ladda ner appar i Google play, den står och tuggar och vill inte börja ladda ner. Varför? Har aktiverat datadelning osv på telefonen som också är ansluten. Har rensat cache men utan resultat.

- Körjournalen har inte reggat mina resor ännu i appen. Alla platstjänster aktiverade. Är det så att den inte synkat med molnet ännu? Och i så fall ska detta aktiveras?

- Apple Carplay, stämmer det att man måste ansluta via usb kabel? (som instruktionen på skärmen antyder)
Kolla att din bil når ut mot omvärlden och internet med bilens egna modem. Ingick gratis internetabonnemang för din bil? (gjorde det i min V90 MY22) Lägg även till Googlekonto i bilen.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Jag hade samma problem med installation av appar mm på min MY25 som jag hämtade ut häromveckan.
Fick tipset att göra en fabriksåterställning och efter detta har allt fungerat normalt. Man får då registrera om Google-konto och mobilapp mm
RilleS skrev: ons 05 jun 2024, 09:17 Jag hade samma problem med installation av appar mm på min MY25 som jag hämtade ut häromveckan.
Fick tipset att göra en fabriksåterställning och efter detta har allt fungerat normalt. Man får då registrera om Google-konto och mobilapp mm
Försökte med fabriksåterställning men inget händer när jag trycker på den funktionen. Det står att man ska ha båda nycklarna i bilen när man gör detta, vilket jag inte hade. Osäker på om det beror på detta dock.

Jag har som sagt problem med att inga appar laddas ner, står bara "Väntar". Den kan inte heller ladda ner uppdateringen för körjournalen vilket är otroligt irriterande då jag behöver det i tjänsten.
Jag har kontrollerat uppkopplingen och allt är ok där, kan dra igång tex Youtube osv utan problem.

Någon som haft samma problem med nedladdning av appar eller uppdateringar?
Det låter precis som samma problem som jag hade och det löste sig med återställningen. Om bilen säger att den vill ha alla nycklar i närheten så är det säkert så.
Samla in nycklarna och prova att återställa igen, det tar en liten stund och det händer grejer på skärmen under tiden, så man ser att återställningen utförs.
RilleS skrev: tis 18 jun 2024, 16:06 Det låter precis som samma problem som jag hade och det löste sig med återställningen. Om bilen säger att den vill ha alla nycklar i närheten så är det säkert så.
Samla in nycklarna och prova att återställa igen, det tar en liten stund och det händer grejer på skärmen under tiden, så man ser att återställningen utförs.
Ok tack för svar. Ska testa ikväll.
RilleS skrev: tis 18 jun 2024, 16:06 Det låter precis som samma problem som jag hade och det löste sig med återställningen. Om bilen säger att den vill ha alla nycklar i närheten så är det säkert så.
Fick igång nedladdningarna efter att jag gjort återställning av systemet. Mycket riktigt får man ju i samband med detta parkoppla med Volvo ID osv.
Och återställning kräver att man har båda nycklarna med sig.

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]