Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joharz
Kan inte begripa varför inte hela Spotifylistan syns på appen i bilen?
Ibland går det när sista låten syns hoppa fram till nästa låt men den syns inte.
Kan inte påstå att Google uppkopplingen är bra.
Problemen kommer och går liksom….
Användarvisningsbild
av aikputte
På min Spotify syns inte längre albumbilderna sedan två dagar, jag har dock inte Google i min bil.
av RobbanH
aikputte skrev:På min Spotify syns inte längre albumbilderna sedan två dagar, jag har dock inte Google i min bil.
Samma i min Sensus V90, bilderna försvann med senaste uppdatering. Hoppas de kommer tillbaka vid nästa uppdatering 2027…
av RobbanH
Joharz skrev:Kan inte begripa varför inte hela Spotifylistan syns på appen i bilen?
Ibland går det när sista låten syns hoppa fram till nästa låt men den syns inte.
Kan inte påstå att Google uppkopplingen är bra.
Problemen kommer och går liksom….
Vet att det varit uppe i en annan tråd tidigare gällande samma problem , dock i Sensus bilar. Problemet är att minnet blir lite ”tjockt och trögt” när det skall läsa in spellistorna , speciellt om de är stora. Så man rekommenderade att ha en bilprofil som inte hade stora spellistor. Värt att prova även på en Googlebil.
av Favazza
aikputte skrev:På min Spotify syns inte längre albumbilderna sedan två dagar, jag har dock inte Google i min bil.
Samma här...
Användarvisningsbild
av bem
Jag har vid några tillfällen avinstallerat Spotify appen i bilen (V90 MY22) för att det blivit "kasst" ljud efter mjukvaruuppdateringar till bilen. Då blev det bättre. Tvivlar dock sånt hjälper mot att bilderna till låtarna i Spotify inte visas.
Men ganska enkelt prova, dock måste man ha inloggningsuppgifter till sin Spotify redo om man tar bort appen och installerar den igen i bilen.
av Fattiglapp
Favazza skrev: fre 29 sep 2023, 08:48
Samma här...
Japp, min resa som obetald testare åt Volvo fortsätter tydligen. Dags att beställa ny bil, blir inte en Volvo. Dristade mig tom till att testa en VAG för första gången, efter 2,5 år med Volvo kommer allt göra mig nöjd.
Användarvisningsbild
av Slasse
Fattiglapp skrev:
Samma här...
Japp, min resa som obetald testare åt Volvo fortsätter tydligen. Dags att beställa ny bil, blir inte en Volvo. Dristade mig tom till att testa en VAG för första gången, efter 2,5 år med Volvo kommer allt göra mig nöjd.
Jag har ägt tre nya VAG-bilar. En Audi A3 1.8T (2001), Audi S3 (2005) och en VW Golf GTI (2009). Alla köpt nya och servade minituöst hos VAG. Eftersom jag är lätt autistisk så sparar jag alla papper på mina bilar och för två år sedan så gjorde jag en sammanräkning på reparationskostnader på samtliga bilar.

A3: 74,561kr (en hel del på goodwill)
S3: 29.733kr (en hel del på goodwill)
GTI: 81,333kr (en hel del på goodwill - här fick jag problem med kamkedjan som kuggade över med trasiga kolvar, topp och ventilsallad)

Mina två senaste Volvos (köpta nya) V70 Classic och nuvarande så har jag faktiskt inte haft ett enda fel än så länge på.
Användarvisningsbild
av bem
Slasse skrev: fre 06 okt 2023, 09:30
Fattiglapp skrev:

Samma här...
Jag har ägt tre nya VAG-bilar. En Audi A3 1.8T (2001), Audi S3 (2005) och en VW Golf GTI (2009). Alla köpt nya och servade minituöst hos VAG. Eftersom jag är lätt autistisk så sparar jag alla papper på mina bilar och för två år sedan så gjorde jag en sammanräkning på reparationskostnader på samtliga bilar.

GTI: 81,333kr (en hel del på goodwill - här fick jag problem med kamkedjan som kuggade över med trasiga kolvar, topp och ventilsallad)

Mina två senaste Volvos (köpta nya) V70 Classic och nuvarande så har jag faktiskt inte haft ett enda fel än så länge på.
Min Volvo, V90 Recharge MY22, kan jag inte klaga på rent mekaniskt och så, det är mjukvaran som Volvo inte jobbat tillräckligt snabbt och noggrant med samt inte fått in samma funktionalitet som Sensus haft sen åratal. Hade det inte vart så mycket strul med mjukvaran i min Google-Volvo (sett under de 2 år jag hittills kört den) hade jag varit nöjd med bilen.
Alla andra Volvobilar jag haft nya tidigare har jag varit supernöjd med, och förväntningarna var därför rätt höga på min V90 MY22 när jag hämta ut den i aug. -21. Blev tyvärr besviken. Jag kan inte sätta fingret på vad det är hos Volvo som gör att de inte kan leva upp till tidigare kvalitet rakt igenom. Men Google mjukvaran den verka de ha problem att jobba med (hur det är just nu har jag ingen aning om). Men Google infotainment har ju funnits i rätt många år nu, sen den kom först i helt elektriska XC40 var det väl (från ca. aug. 2020), så numera borde Volvos mjukvarufolk vara rätt bekant med det.
av Fattiglapp
Slasse skrev: fre 06 okt 2023, 09:30
Fattiglapp skrev:

Samma här...

Ja VAG har inget vidare kvalitetsrykte. Jag har inte kollat vad mina garantiåtgärder kostat hittills, men tror de ligger en bra bit över de 30 k i alla fall. Och nu när garantin gått ut för tre månader sedan (!) vägrar Volvo fixa ett uppenbart följdfel från en av garantiåtgärderna de gjort inom garantitiden (läckande taklucka har fuktskadat solskyddsgardinen). Ingen bil jag någonsin ägt har ens kommit i närheten, och de flesta har varit äldre. Men jag har aldrig ägt VAG.
Mjukvaran skall vi inte ens prata om...
Men lyckligtvis skjuter Volvo ut sig själva nu, för när det äntligen är dags för bilbyte finns det ingen Volvo som är i närheten av att uppfylla mina ganska enkla krav (eldriven familjebil).
Att inte ge goodwill på ett uppenbart följdfel från ett garantifall på en 2,5 år gammal tjänstebil är ju en spännande strategi för övrigt. De kunde lika gärna skicka mig reklam där de säger ”nu är det dags för ny bil, och vi vet att du har en knapp miljon att spendera, snälla köp inte en Volvo”
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]