Favazza skrev: ↑ons 27 sep 2023, 13:27 Tittar på en T8 R-design MY21.Det blir en raket, T8 (laddhybrid, med bensinmotor och elmotor). R-Design är såvitt jag vet fullsmetad med utrustning så jag gissar du önskar mycket utrustning i bilen.
Dock: kolla och jämför priser på XC60 T6 Recharge (laddhybrid) MY22 late (med det större batteriet och kraftfullare elmotorn) och t.ex. Inscription (är mycket utrustning i den utrustningsnivån också), och jämför priserna på sådana som finns beg. med den XC60 T8 R-design -21:a du kikar på. Jag har en V90 T6 Recharge Inscription MY22 early och jag kan lova det är drag i den, men inte riktigt i nivå med en T8:a laddhybrid. Inscription utrustningsnivån är riklig i min anser jag, men R-design har lite mer, stolarna är lite annorlunda i R-design har jag sett.
Men önskar du dels den extra kraften med T8:a laddhybrid dels gillar just R-design skall du förstås följa dina önskemål. Men planerar du köra mycket på el kan den lite nyare MY22 late med större hybridbatteri vara smartare.
Tips: Om du skall kolla på MY22:or och vill veta om bilen har den större elmotorn (143 hk/107 kW) och därmed det större hybridbatteriet (18,8 kWh) så gå till Transportstyrelsen och sök på bildens regnr. Under rubriken Tekniska data, Motor och miljö hittar du elmotorns effekt.