Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Favazza skrev: ons 27 sep 2023, 13:27 Tittar på en T8 R-design MY21.
Det blir en raket, T8 (laddhybrid, med bensinmotor och elmotor). R-Design är såvitt jag vet fullsmetad med utrustning så jag gissar du önskar mycket utrustning i bilen.
Dock: kolla och jämför priser på XC60 T6 Recharge (laddhybrid) MY22 late (med det större batteriet och kraftfullare elmotorn) och t.ex. Inscription (är mycket utrustning i den utrustningsnivån också), och jämför priserna på sådana som finns beg. med den XC60 T8 R-design -21:a du kikar på. Jag har en V90 T6 Recharge Inscription MY22 early och jag kan lova det är drag i den, men inte riktigt i nivå med en T8:a laddhybrid. Inscription utrustningsnivån är riklig i min anser jag, men R-design har lite mer, stolarna är lite annorlunda i R-design har jag sett.
Men önskar du dels den extra kraften med T8:a laddhybrid dels gillar just R-design skall du förstås följa dina önskemål. Men planerar du köra mycket på el kan den lite nyare MY22 late med större hybridbatteri vara smartare.
Tips: Om du skall kolla på MY22:or och vill veta om bilen har den större elmotorn (143 hk/107 kW) och därmed det större hybridbatteriet (18,8 kWh) så gå till Transportstyrelsen och sök på bildens regnr. Under rubriken Tekniska data, Motor och miljö hittar du elmotorns effekt.
av Favazza
Tack för alla tips!!

T8 är absolut inget måste, men T6 verkar inte så vanlig.
Längre sträckor med el är ju inte fel :)
Användarvisningsbild
av hellosailor
tycker du bör överväga en xc60 med google. den inbyggda maps är så sjukt smidig ihop med röststyeningen inte bara adresser utan även företag. "kör till pelles pizzeria" osvutan att behöva mecka med telefonen etc. sen alla andra appae tex tunein så att man kan lyssna på all världens radio tex.
av Favazza
hellosailor skrev:tycker du bör överväga en xc60 med google. den inbyggda maps är så sjukt smidig ihop med röststyeningen inte bara adresser utan även företag. "kör till pelles pizzeria" osvutan att behöva mecka med telefonen etc. sen alla andra appae tex tunein så att man kan lyssna på all världens radio tex.
TuneIn fins iofs i Sensus också, men Google känns kanske modernare över lag. Uppdateringar och så vidare går väl att lösa via molnet där?
Aldrig tänkt på om man kan ange företag i Sensus, men antar inte då :)
Användarvisningsbild
av bem
Favazza,
Man kan uppdatera mjukvaran till Google infotainment själv Over The Air (OTA). Det fungerar för det mesta med att få hem ny mjukvara OTA när den släpps. Några gånger har det inte funkat få hem via OTA på min V90 MY22 (då har det installerats på Volvoverkstad som förr i världen).
När ny mjukvara kommer till Volvo Google-bilar så kommer den inte till alla bilar samtidigt, det liksom delas upp vid lite olika tidpunkter, det kan ta 2-3 veckor innan just ens egen bil får möjlighet ladda hem mjukvaran och installera.
av Favazza
Tack för alla tips. Svår balans. MY22 ligger fortfarande lite högt i förhållande till vad jag tänkt så i så fall läge att vänta.

Hur långt kommer man på elen i en T6 recharge om den nu har större batteri?
av perhall
Jag har en, den går ca 70 om man kör lugnt, 50 om man kör hårt. Rekord 94
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]