Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Favazza
För några veckor sedan körde jag hem på kvällen och satte igång det automatiska helljuset (inte alltid jag har den aktiverad).
Efter ett tag fick jag upp ett felmeddelande att kurvljuset behövde service.

Meddelandet har sen inte kommit upp mer, men ljusen rör sig inte längre.
Var på verkstan idag för undersökning men de kunde inte hitta vad det var som var fel. De behövde bilen en heldag för djupare felsökning.
Någon som varit med om något liknande? Jag klarar mig utan funktionen men det känns samtidigt tråkigt på en så pass ny bil.
Användarvisningsbild
av bem
Troligen hittar verkstan med hjälp av VIDA om det är nån hårdvara som kastat in handduken på din bil som påverkar ljuset. Borde gå på fabriksgarantin i så fall eftersom din bil verkar ny. Har ”Ljuspaketet” med Dynamiska LED-ljus med kurvljus och automatiskt helljus på min Volvo MY22 och det ha funkat bra. Inte alltid lämpligt använda automatiska helljuset, man lär sig med tiden när det är bättre att själv sköta hel/halvljuset som man gjorde förr innan ”finessen” kom.
av Favazza
Vet inte vad de gjorde för undersökning idag, men lite omstarter och dylikt. Verkar vara båda som lagt av, men de kanske hänger ihop..

MY20, så garantin har tyvärr gått ut, men sorgligt att det inte håller längre.
Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]