Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker bilen känns onödigt svajig vid lite mer aktiv körning, bilen känns orolig och uppfattar nästan att den vill understyra lite. Har sportchassi vilket i min värld borde göra bilen lite mer linjär i kurvor men både den och standardchassi känns samma. Bussningar/ fjädring hjulinställning och lufttryck är okej så inga felkällor där.

Standard ligger på 22mm och R-design på 23 mm baktill om jag inte minns fel. Hardrace har ett bakre krängninghämmarstag som mäter 25,4mm och denna går jag nu och funderar på. Är det någon som bytt och isf har ni fått byta länkarna också? Styvare stag vs original länkstag känns som de kan bli lite problem annars.

Finns även till främre men med tanke på att jag inte upplever att bakänden är problemet känns det rätt att iaf börja baktill.

För övrigt beställt ett polestar fjäderbensstag så får se om det hjälper till för att hitta jämnhet i kurvorna.

R-design -18.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]