Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hedda83
Hej!

Har ägt bilen i 2 år nu i mitten på Maj såg för ett par veckor sedan när jag tvättade att klarlacken börjar släppa vi vänster bakruta runt listen och nu när jag tvättade i helgen har det kommit på 2 ställen till.... Troligtvis är den omlackad där inget som Volvohandlaren sa när jag köpte bilen. dåligt underarbete där de inte mattat ner den gamla klarlacken för skrapar jag bort det som är löst så är det fortfarande lika blankt under.

Nu till min fråga!
Finns det några garantier för detta? Bilen är inköpt hos volvohandlare i Stockholm jag själv bor i Nässjö tror inte den lokala lackfirman är sugen på att fixa till nått någon annan klåpare gjort. Vad kan man göra?
Är det bara att bita i det sura äpplet och lacka om eller ska man råka repa skärmen med flit o ringa volvia och anmäla skadegörelse? (mindre självrisk)
Användarvisningsbild
av bem
Låter som ett Konsumentköp. Kolla i så fall i gamla Konsumentköplagen vad du har för möjligheter med tanke på felet och tiden som förflutit sen köpet. Nya Konsumentköplagen gäller köp från när den nya kom i kraft som väl var i maj förra året och gäller köp från ikraftträdandet och framöver. Kanske kan ses som ett ursprungligt fel, lackproblemet?
av least
Att begå försäkringsbedrägeri för en sån här liten sak hade inte jag gjort i alla fall.
Kolla upp vad en omlackering av området skulle kosta.

Att ta reda på ifall bilen lackats om kan alla lackfirmor göra genom att mäta lacktjockleken.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]