Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kenta80
Hej,
Om jag titta i Volvo Cars appen så har jag en räckvidd på 82km och då har jag 100% batteri efter en natts laddning, sätter jag mig i bilen så visar den 50km räckvidd.

Om jag sedan kör en mil så att det visar 40km räckvidd i bilen så visar den nästan dubbelt i appen?

Är detta normalt, någon mer som har samma fel?

Den riktiga räckvidden är ca 40km, vilket känns lite i underkant med tanke på att vi har haft ca 5-7°C och jag är väldigt lätt på gasen och kör aldrig över 90km/h.
Men det kanske är lägre räckvidd när bilen är ny, har bara haft den en vecka?
Jag skulle gissa att appen räknar i de bästa temperaturförhållanderna. Google-bilarna skickar inte temperaturen till appen som Sensus-bilarna. Det är samma skillnad för mig, ibland är det 100 km i appen. När jag startar min bil själv brukar den vara på runt 70 km men har inte kommit så långt i verkligheten. brukar hamna på 55-60 innan det är slut.
Får att visa korrekt räckvidd i appen så får man låsa upp bilen med appen, låser man bilen igen så får man fel räckvidd efter några minuter.

Innan upplåsning 91% 86km
Efter upplåsning 91% 53km
Belysning

Belysning i Kupen, belysning i bagaget eller belys[…]

Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]