Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hink84
Vilken uppdatering menar ni?
Jag var in på volvo idag och då satte dom enheten i "programeringsläge" då startar den om,
Men det hjälpte inte iaf, jag har samma problem. Det fanns en stor uppdatering till volvon, men den innehöll inte en uppdatering till voc-enheten, så vi skippade den.

Men nu i efterhand kanske jag borde tagit den ändå (garantin har gått ut för ca 5 månader sedan)
Men löste en såndär fullständig uppdatering problemet för er?
av Fattiglapp
Själv har jag problem med timern. Att aktivera eller avaktivera i appen funkar ibland. Just nu har jag avaktiverat alla timrar, men i bilen är timern på. Hjälper inte att avaktivera och aktivera i appen. Så medan jag fortsätter agera obetald mjukvarutestare åt Volvo går min bil igång och eldar för kråkorna klockan 5 varje morgon. 22:a med bränslevärmare, så för säkerhats skull tar den både lite svindyr bensin och ännu dyrare el.
Någon som har samma problem och vet om/hur man löser det?
av Phu3ked
Sååå bra. Har själv bokat in uppgradering den 15.de.
Bilia ville ha hutlöst betalt för en uppgradering men skulle försöka klämma in den tillsammans med rep ändå.
av Bezzz71
Jag lyckats få ur min ur loopen att värmaren är på :-)
det jag gjorde var att ladda ner PC versionen av volvo on call och därifrån kunde jag starta fjärrstart. efter det fungerar det även i mobilen.
av Hink84
Bezzz71 skrev:Jag lyckats få ur min ur loopen att värmaren är på :-)
det jag gjorde var att ladda ner PC versionen av volvo on call och därifrån kunde jag starta fjärrstart. efter det fungerar det även i mobilen.
Det fungerade! Stort tack :)
Otroligt irriterande att den "varit igång" i flera veckor nu :)
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]