Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
bem skrev: lör 12 nov 2022, 10:03 Tror den ensamma kappen med ett hänglås på är det som kallas av Volvo ”privat låsning”, man kan med knappen låsa backluckan och baksätets ryggstöd. Om man vill ge någon tillgång till bilen men ha bagaget låst inkl. baksätets ryggstöd. T.ex. när man lämnar bilen på service och vill ha sina egna privata saker inlåst i bagaget. Kika i en manual till en sån S60 så står det säkert där.
Istället för att gissa kunde du ju läst länken till Volvos support sida där det klart och tydligt står att knappen låser hela bilen.
Användarvisningsbild
av bem
Lockis skrev: lör 12 nov 2022, 19:47
bem skrev: lör 12 nov 2022, 10:03 Tror den ensamma kappen med ett hänglås på är det som kallas av Volvo ”privat låsning”, man kan med knappen låsa backluckan och baksätets ryggstöd. Om man vill ge någon tillgång till bilen men ha bagaget låst inkl. baksätets ryggstöd. T.ex. när man lämnar bilen på service och vill ha sina egna privata saker inlåst i bagaget. Kika i en manual till en sån S60 så står det säkert där.
Istället för att gissa kunde du ju läst länken till Volvos support sida där det klart och tydligt står att knappen låser hela bilen.
Ibland läser jag inte alla inlägg som alla gör i en tråd. Och klickar inte i alla länkar heller.
Knappen jag syftade på är ganska snarlik kan jag upplysa om.
Så det är väl inte helt uppåt väggarna det jag svara även om det är en litet vertikalt streck till vänster om symbolen ser jag nu när jag kollar på den jag tänkte på.
Faktiskt kan det vara bra att veta att det kan finnas knappar med snarlika utseenden, den för Låsning av bilen och den för Privat låsning. Så det är väl inte helt värdelös info om att jämföra med hur den för privat låsning ser ut.
Ha nu en bra dag Lockis och läs nu varende ord i alla inlägg och kika i varenda länk så det inte blir minsta fel i det som skrivs.
Fastän jag skriver tydligt att jag "tror" (det passa tydligen inte vissa) och jag även hänvisar trådskaparen kolla i bilens manual (vilket bör ge svaret, det var väl heller tydligen inget att ha) så är de ändå någon som hakar upp sig. Känns lite olustigt om jag skall vara ärlig.
Användarvisningsbild
av S65D
bem skrev: sön 13 nov 2022, 08:47 Fastän jag skriver tydligt att jag "tror" (det passa tydligen inte vissa) och jag även hänvisar trådskaparen kolla i bilens manual (vilket bör ge svaret, det var väl heller tydligen inget att ha) så är de ändå någon som hakar upp sig. Känns lite olustigt om jag skall vara ärlig.
Spelar ingen roll om man har fel ibland. Vissa är inte gladare än vad de ger sken av. Kan till trådens ämne hålla med om att en bil i den prisklassen borde kommit med el-styrd bagagelucka. Lär vara den enda bilen i Volvos utbud som saknar det?
av Lockis
bem skrev: sön 13 nov 2022, 08:47
Lockis skrev: lör 12 nov 2022, 19:47
Ibland läser jag inte alla inlägg som alla gör i en tråd. Och klickar inte i alla länkar heller.
Knappen jag syftade på är ganska snarlik kan jag upplysa om.
Så det är väl inte helt uppåt väggarna det jag svara även om det är en litet vertikalt streck till vänster om symbolen ser jag nu när jag kollar på den jag tänkte på.
Faktiskt kan det vara bra att veta att det kan finnas knappar med snarlika utseenden, den för Låsning av bilen och den för Privat låsning. Så det är väl inte helt värdelös info om att jämföra med hur den för privat låsning ser ut.
Ha nu en bra dag Lockis och läs nu varende ord i alla inlägg och kika i varenda länk så det inte blir minsta fel i det som skrivs.
Fastän jag skriver tydligt att jag "tror" (det passa tydligen inte vissa) och jag även hänvisar trådskaparen kolla i bilens manual (vilket bör ge svaret, det var väl heller tydligen inget att ha) så är de ändå någon som hakar upp sig. Känns lite olustigt om jag skall vara ärlig.

Alla behöver man inte läsa. Men första och kanske något av dem sista kan vara en bra vana?

Mitt inlägg med svaret var ju det sista inlägget innan du la in ditt.
Användarvisningsbild
av bem
Lockis,
Jag börjar ärligt talat tröttna på det här men:
1. Jag läste första inlägget.
2. Jag läste ditt inlägg men klicka inte på länken i ditt inlägg.
Jag kommer inte läsa nåt mer i den här tråden så skriver du nåt mer till mig kommer jag ändå inte läsa det.
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte