Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hämtade ut en V60 T6 Rechage här under våren. Hade tidigare en Kia Optima plug in Hybrid, Volvon är såklart ett steg upp på alla sett och vis. Men en sak som är lite irriterande är att det inte genereras något form av motorljud vid eldrift i låga farter. Detta är speciellt irriterande när man åker på stora parkeringsplatser mm och folk går mitt i vägen. Står man på tuten så från man ofta elaka blickar tillbaka haha..

Har jag missat nått här som går att slå på eller är det så att vi inte har något konstgjort ljud från våra bilar :-)
Förstår inte vad fördelen med det skulle va? är ju bara drygt när gångtrafikanter inte hör en komma. Dessutom är de trafikfarligt, är väll till och med lag på det så förstår inte hur Volvo kan leverera ut bilar utan ljud.
"Eftersom bilen inte avger något motorljud när endast elmotorn driver bilen ligger ett artificiellt exteriört ljud på i bakgrunden vid låga hastigheter samt vid backning. Detta varningsljud är till för att trafikanter utanför bilen, såsom barn, fotgängare, cyklister och djur lättare ska kunna uppfatta bilen och inte riskera att bli påkörda."

"Gäller ej alla bilar. För att få veta hur din bil är utrustad kontakta en auktoriserad Volvoåterförsäljare."
Vem blir först med att lägga ut en länk till ljud så vi får höra det artificiella exteriöra ljudet som vissa Volvo kan ha när man kör på el?
Skönt utan ljud! Det eleganta backljudet (som knappt hörs) är okej.
Så störningsfritt som möjligt är bra när man är ute och spanar efter vilda djur.
Ferrita säljer nån ljudgenerator som iofs hade varit fränt att ha.
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte