Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som råkat ut för samma? Någon som fått någon åtgärd? Bilen, en V60 B3 bensin, -21. Igår efter ett kort besök i affären startade den inte. Alla kontrollanter tändes men inget hönde när jag vred på startvredet, upprepade några gånger. Gick ur låste, låste upp, ingen skillnad. Låste, väntade ca två minuter, sen gick den igång som vanligt. Fungerade resten av kvällen. Tankar/funderingar?
Behöver inte vara detta med kolla Säkringen till startmotorn, volvo har haft problem med detta för model 2018-2019. Har skickat ut brev om återkallelse för byte till högre säkring på många V60 men trodde inte det berörde även 2021.

Själv blev jag ståendes april 2019 med 3 månaders gammal V60 T5. Fick bärgas, verkstaden byte säkring och då hade man inga tidigare registrerade fall sa man. För mindre än ett år sen fick jag hem ett brev att vid nästa verstadsbesök så ska säkringen ökas upp pga att man upptäckt att säkringen är för låg eller nåt.
@K76, Vilken säkring bytte man och från vilka styrkor bytte man mellan?
Googlade upp åtekallelsen nu. Verkar inte beröra 2021 modelrna och det var säkringen till bränslepumpen ser nu nu, kom ihåg lite fel:

Återkallelse juni 2021, angående säkring till bränslepump
Våra undersökningar har identifierat att det kan finnas en risk att säkringen till bränslepumpen (15 Ampere) kan gå sönder på vissa modeller. Vår återkallelse berör 10 704 bilar i Sverige av modellerna V90, V90 Cross Country, S90, S60, XC60, V60, V60 Cross Country och XC90 av årsmodell 2019 till 2020.

För att förhindra detta så byts denna säkring från 15A till 20A. Bilägare som omfattas av återkallelsen kommer att informeras via brev och vi uppmanar dig som berörs att kontakta din lokala Volvohandlare för bytet

https://www.volvocars.com/se/l/aterkallelse/

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

Service Subaru XV

Inte en sån då? Screenshot_2025-05-24[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]

B230F går fett

Bts är det ingen fel på har jag kollat […]