Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fibani
Hej,

Har någon här på forumet fått sin MY23 XC60 T8 med 2-/ eller 4-zons klimat?

Innan MY23 så har inte detta varit möjligt för T8-versionerna, troligtvis pga. platsbisten i kardantunneln.
Läser man "Bygg din Volvo" så gäller samma som tidigare. Pratar man med ÅF så finns 4-zons även på T8 från MY23 och framåt.
Nu när dessa börjat levereras så kanske någon här på forumet sitter inne på svaret.
Kan ev. vara så att man behöver välja till Klimatpaketet för att göra steget från 2 till 4 zoner.
av Lockis
Jag tror han har fel för sig. Aldrig varit något prat om 4-zon på den bilen innan. Är väl bara xc90 om ens den har det?
av perhall
XC90 T8 har 4-zons som tillval.
XC60 T8 (och T6) inte.
Jag tror inte det ändras under modellcykeln. Men skulle uppskatta om det gjorde... ska nämligen köpa en ny snart och det blir en MY24
av perhall
Hoppas verkligen 4-zons kommer, det brukar jag ha på mina bilar.
Jag kollade på en Audi Q8 laddhybrid och den skulle enligt säljaren ha 4-zonsklima, men var bara en ytterst banal temperaturkontroll bak. Så felinformation. Antar att det även där är batterierna som spökar...
av Lockis
Mailade min säljare då det fanns 4-zon i My23 V60 recharge enligt support. Tydligen standard på ultimate. Nåja, får väl se vad som finns i bilen när den (om den kanske är mer korrekt) levereras.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]