Spid3r skrev:Har en V60 T6 (TwinEngine) idag (2019), ska byta bil i början av nästa år. Är i valet och kvalet om jag ska slå till på ytterligare en V60 T6 hybrid eller om jag ska leta andra hybrider. Har tom sneglat på Lynk&Co för att ta något annat, men vette fan alltså. 88km eldrift och Google är tilltalande med. Åker mesta dels lokalt och vill gärna åka mycket el, dock en skaplig elbil med minst 40-45' mils räckvidd blir dyrt tycker jag... Budgeten är runt 500.000kr
Tips ni?
Jag hade kollat på Mercedes C-Klass hyrbiden. Hade det inte varit för att jobbet använder sig av volvofinans som premierar volvo

hade det blivit en sådan istället för en V60.
Bra räckvidd, upp till 10 mil.
Trevlig att sitta i och köra.
Annars är det typ Toyta RAV4 plugin som har helt OK räckvidd på el utöver Volvo.
Elbilen tycker jag ännu är för osäker. Inte pga laddning eller så, men att staten inte riktigt vet hur man ska göra med bonus osv ännu. Prat om att sänka bonusen, och med dagens leveranstider? Osäkert kort...
Annars en Polestar 2! Den låg långt upp på min lista också, men som sagt 2 små barn så är det lättare med kombi

Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription,
V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer