Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Min fru har nu vid 3 tillfällen haft problem med att FM-radio ljudet och blinkers ljudet dör när dessa används i kombination. Jag har själv aldrig varit med om detta trots att jag kört 80% av bilens 2000 mil. Jag använder dock Tunein och inte FM-radio. Nån som varit med om liknande eller rent utav har en lösning på detta ?
Kanske är med bilar numer som det kan vara med datorer (med Windows): när det strular och inget tycks hjälpa, vad återstår? Jo, omstart av datorn.
Nä nu fungerar inte blinkersen igen älskling. Stäng av radion så skall jag åka och stanna på nåt ställe och stänga av bilen, sen kan vi blinka igen. ;-)
Det blir mer och mer elektronik och ”datorer” i bilar så ”omstart” av bilen för att ”nolla” den kanske blir vanligare i framtiden? Hoppas radio-blinkers problemet kan få en lösning. Kanske ny mjukvara i bilen kan rätta till problemet, om källan till problemet ev. ligger där. Om din bil får uppdateringar ännu vill säga, till min V70 MY14 har Volvo slutat med uppdateringar. Lite irriterande skulle jag tycka om det var samma problem i min Volvo men det är det inte tack och lov.
/Bo
Ja,
Stefan62 skrev:Jag råkade ut för detta igår radion tystnade och blinkersljudet försvann - allt fungerade normalt efter "nollställning".

Är Volvo medvetna om detta fel?
Ja, det ska finnas en service bulletin om detta. Min bil blev åtgärdad och nu verkar allt fungera bra. Inklusive blinkersljudet som är i otakt ibland.
B230F går fett

Kolla här om det hjälper 1-2-1 = Luftm[…]

Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]