- tor 27 maj 2021, 15:10
. Tveksamt dock om jag får välja lagerbil. Andra tillverkare har säkert samma problem, vet inte hur de hanterar det. Tycker bara det är trist att Volvo försöker låta kunden ta konsekvenserna medan de säkrar sin egen vinst. Tycker fortfarande det seriösa förslaget är ett erbjudande om att eftermontera utrustningen som saknas vid leverans. Men då får Volvo dela konsekvensen med kunden och det är inte så lockande...
bem skrev: ↑tor 27 maj 2021, 14:24Nu tror och hoppas jag att jag klarar mig och får det jag har beställt. En 2021 hade blivit alldeles utmärkt annars för det var det jag beställdeFattiglapp skrev: ↑tor 27 maj 2021, 11:44 Om denna fråga kommer för mig kommer jag studsa den - antingen levererar de i rimlig tid, samt eftermonterar utrustningen, eller avbeställer jag. De försöker smita från sitt ansvar genom att låta kunden välja mellan pest eller kolera. Det är Volvos problem och deras val. Jag kan köpa en annan bil.Kanske de andra biltillverkarna har samma problem som Volvo? Kanske inte hjälper du köper en bil av annat fabrikat, gissar de har brist också på vissa saker till sina bilar.
Glöm inte det kan finnas fina lagerbilar sprillans nya, 2021:or, som kan ha all utrustning man vill ha. Visst man kanske inte får det nya 2022:or har men en ny lagerbil 2021:a kan ju ha BLIS och backkamera t.ex. om det är det man vill ha.
Kan vara värt att kolla i alla fall om man är ute efter en Volvo.
Min nuvarande bil (V70 MY14 Business edition) var en helt ny lagerbil som hade all den utrustning jag då ville ha. Fanns ingen anledning beställa en ny för bygge i fabrik då.
/Bo