Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Glenn3
Keios skrev:Hur menar du med blixten går till varvstoppet. Menar du att hela "varvtalsmätaren" är tillgänglig för ren eldrift?
Jag antar att motorn dock går igång vid kick-down för dig?

Undrar om mjukvaruuppdatering inte gör någon skillnad för äldre årsmodeller av twin engine i såna fall. Får väl efterforska. Tack för svar!
Vet inte vem frågan var ställd till men för min del så är hela "varvtalsmätaren" tillgänglig för eldrift och bensinmotorn går aldrig igång om det inte är så att elen tar slut.
Kan vara som du säger, att det inte gör skillnad på äldre modeller.
Har en My21 T6a. I Pure går mycket riktigt varvtalsräknaren och blixten hela vägen men gör jag kick-down så startar bensinmotorn men det är det enda sättet att tvinga fram bensinmotorn i Pure.

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av Glenn3
Glenn3 skrev: ons 05 maj 2021, 07:58
Keios skrev:Hur menar du med blixten går till varvstoppet. Menar du att hela "varvtalsmätaren" är tillgänglig för ren eldrift?
Jag antar att motorn dock går igång vid kick-down för dig?

Undrar om mjukvaruuppdatering inte gör någon skillnad för äldre årsmodeller av twin engine i såna fall. Får väl efterforska. Tack för svar!
Vet inte vem frågan var ställd till men för min del så är hela "varvtalsmätaren" tillgänglig för eldrift och bensinmotorn går aldrig igång om det inte är så att elen tar slut.
Kan vara som du säger, att det inte gör skillnad på äldre modeller.
Rättar mig själv. Även på min startar bensinmotorn i pure om man gör kick-down men då får man trycka ner snabbt o rejält, annars händer inget.

Hej, Behöver byta styrservopump (elektrisk) […]

Har i dag haft ett meningslöst samtal med sup[…]

Solenoid b4b

Tack!

Inte är väl polerna skiftade mellan 740 […]