Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frazer
Någon mer som upplever att Android Auto slutar svara när man försöker interagera med skärmen? Det funkar alltid bra i början, men efter ett tag börjar färre och färre tryck ge effekt på pekskärmen. Till sist går det inte att interagera alls med skärmen. Drar jag då ur och sätter i telefonen så börjar det om och funkar bra ett tag innan det går utför snabbt.

Märker inget på själva telefonen när detta sker, den är som vanligt.

(XC60 MY21, Oneplus 8T)
frazer skrev: mån 26 apr 2021, 20:27 Någon mer som upplever att Android Auto slutar svara när man försöker interagera med skärmen? Det funkar alltid bra i början, men efter ett tag börjar färre och färre tryck ge effekt på pekskärmen. Till sist går det inte att interagera alls med skärmen. Drar jag då ur och sätter i telefonen så börjar det om och funkar bra ett tag innan det går utför snabbt.

Märker inget på själva telefonen när detta sker, den är som vanligt.

(XC60 MY21, Oneplus 8T)
Nu har jag inte Android auto själv, men jag har en oneplus telefon och de är väldigt aggressiva när det kommer till batterioptimeringen..

Så gå in i inställningar och sök upp batterioptimering. Skrolla ner till appen Android auto och välj "optimera inte". Kanske det hjälper.

Den batterioptimeringen ställer till det en hel del och med det mesta. Allt från synkningar till att man inte får meddelande på what's app och andra push notiser, förrän man låser upp mobilen..
Jag känner inte igen detta, V90 MY21, Samsung S10 och inte heller på förra bilen (MY19).
En möjlig sak jag tänker att du skulle kunna testa om tipset ovan inte hjälper är att säkra att USB-sladden är av bra kvalite och inte glappar, kanske testa med en annan? Hört om folk som har haft problem.

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare verk[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]

Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen