Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag hade inne bilen för lackskydd och när jag hämtade den och bromsade, hade jag vibbar!? Va? Bilen är ny och endast två månader. Det kan ju knappt vara lackskyddet som orsakar skeva skivor utan att den har kommit in i värme och slått sig eller nåt? Mycket märkligt! Jag antar att det går på nybilsgarantin?
Ta och bromsa hårt från 100km/h några gånger och se om det försvinner. Är det kvar så får volvo fixa det på garantin.

Mvh
Per
pergrein skrev:Ta och bromsa hårt från 100km/h några gånger och se om det försvinner. Är det kvar så får volvo fixa det på garantin.

Mvh
Per
De verkar som att några droppar kom på skivorna för efter en längre tur och lite bromsande känner jag inget längre!?
Perra83 skrev:Kommer vibrationerna tillbaka lyssnar du bara med din återförsäljare. Många av oss har haft problem med skeva skivor och de byts utan problem.
Ja, jag hade det problemet på min förra V90CC och de byttes så både gnissel och vibbar försvann. Nästan så att man tror att man får sämre skivor vid bygg och reservdelarna är bättre kvalitet?

Det försvann dock så det kan ha varit någon beläggning på? Jag vet inte hur lacksskyddsbehandlibg går till men det är väl inte möjligt att några droppar hamnat på skivorna?
Det var inte så att det kommit lite rost på skivorna? Den har väl troligtvis tvättats inför lackskyddet ska på och sedan har bilen stått stilla några dagar. En eller två kraftigare inbromsningar löste därmed problemet.
Hemingway skrev:Det var inte så att det kommit lite rost på skivorna? Den har väl troligtvis tvättats inför lackskyddet ska på och sedan har bilen stått stilla några dagar. En eller två kraftigare inbromsningar löste därmed problemet.
Jo, det låter nog troligt.
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]