- lör 19 dec 2020, 21:58
Tycker tvärtom, 19" och ganska låg profil ser inte klokt ut på CC...
Moderator: Moderatorer
Javerhammar skrev: ↑tis 29 dec 2020, 08:55 Körde XC90 med 20 eller 21 tum, det var inte alls behagligt. Bilen hade varken bra väghållning/beteende på krokiga vägar eller bra egenskaper utanför vägen = snyggt att titta på men inte speciellt funktionell.Även om breda däck, till viss del, är trendigt så har det även en påverkan med nackdelar och fördelar, som alltid. Körde du en XC90 med 20” eller 21” kan det varit såpass breda däck som 275 vilket åtminstone är det brett för att vara en Volvo. Hade samma bil körts med en bredd på 195 så hade du definitivt upplevt det du beskriver även i de lägsta hastigheterna.
Javerhammar skrev: ↑tis 29 dec 2020, 18:41 Håller med i allt du skriver - hade gärna gått upp i däckprofil om möjligt.Håller med dig. Det jag var inne på var att Volvo kunde lämnat ännu mer hjulhus på CC-modellerna. 45-profil på 19” är ganska generöst, men enligt mig är det lågprofil (eller på gränsen sett till dagens standard). Så på ett sätt tycker jag det är lite synd att man får lågprofil på ett off-road-fordon genom att bara gå upp en fälgstorlek från den minsta möjliga. Men nog om det
Det jag ville få fram är att olika dimensioner passar för olika ändamål. 20" med låg profil på V60CC funkar säker bra om man till 90% kör motorväg eller fina landsvägar, men på dåliga grusvägar, lera m.m. är smalare 18" med en högre profil kanske ett bättre val.
Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]
Även jag saknar RTTI. Är det många[…]