Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla! Har en liten udda fråga kanske. I dag kalvade jag till det rejält. Jag har en S60 R-design, dvs den är låg i chassit. Jag skulle vända bilen, köra ner från en trottoarkant som jag inte alls tyckte såg hög ut, men när jag kom ner med framhjulen small det till ganska rejält i botten på bilen dvs kanten tog tydligen i underredet. Bilen är ju så låg att det inte går att krypa riktigt under bilen men jag försökte lysa från sidorna för att se om det blivit skada. Ex oljetråget etc. Verkar inte läcka olja och vad jag kan see syns ingen skada.

Min fråga, bör man vara orolig? Vad exakt kan hända i en sådan här situation? Är jag nojig? :)
Det är nog läge att kolla hur undersidan ser ut. Jag rev loss en bränsleledning på en Ford Taunus en gång, tyckte att bränslemätaren sjönk oväntat snabbt och jodå bilen lämnade ett blött spår efter sig.. :-/ I bästa fall behöver bara underedssmassan bättras på där den har skrapat emot
Kör upp hjulen på klossar eller plankbitar så går det lättare att kika under.. Det blir mycket enklare om man får upp den typ 5 cm
Perra83 skrev: fre 25 dec 2020, 19:38 Stänklapparna fram är nog det lägsta där framme. Men som sagt, ta en titt under.
Stämmer, de är även lägsta punkten med ganska mycket. Men beroende på lutning så kan stänklapparna ligga jämt i höjd med nosen.

Tips är att ta fram telefonen filma under bilen med blixt. Det kanske kan hjälpa.
Robbi skrev:Just den anledningen jag valde V60 CC. Jag minns min gamla C80 och den var låg i slog i hela tiden, en gång t.o.m när jag körde ut från biltvätten.
Hehe ja, vill man vara fin får man lida pinBild Har aldrig haft problem tidigare. Främst valde jag sportchassit på grund av styvheten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]