Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DajaZ3
Den ger helt klart bättre ljud, men saknar en hel del funktionalitet. Som t.ex podcasts. Sen verkar den ha väldigt klen buffring.

Saknar egentligen mest att kunna bestämma prioritet av ljudkälla när jag har carplay inkopplat. För nu hoppar den ofta över till carplay bara för att jag får en notis i telefonen eller liknande.
av djelo
Hmm, testade appen en stund men tyckte den vara bara bokig gentemot carplay..och ljudet..kor med very high pa mobilen och oftast redan nerladdat och tyckte def. inte att bil appen var battre , tvartemot, utan att andra ljudet sa har carplay betydligt mer drag och feeling hos mig..
av HeavyMetal
djelo skrev: tis 17 nov 2020, 00:55 Hmm, testade appen en stund men tyckte den vara bara bokig gentemot carplay..och ljudet..kor med very high pa mobilen och oftast redan nerladdat och tyckte def. inte att bil appen var battre , tvartemot, utan att andra ljudet sa har carplay betydligt mer drag och feeling hos mig..
Märker ingen större skillnad på ljudet i appen eller i Carplay men då kör jag ju trådlös Carplay. :-)
Användarvisningsbild
av Zanders
Vad har ni för ljudsystem? Jag märker enorm skillnad på att köra via appen eller telefonen med B&W och då kör jag på högsta kvalité på båda.
av perssonheterjag
Jag kör Harmon Kardon. Tycker det är stor skillnad. Mycket bättre i appen vs Android Auto.
Men jag har ändå börjat köra Android Auto nu, för appen känns så otroligt seg och jävlig.
Inte värt all buffring och lag. :(
av djelo
Hmmm, har H&K, ingen eq i Spotify utan endast bilens..har testat med frugans android auto och där tycker jag det är skillnad mot carplay..inte lika fyllnad i musiken.
av Qualia
Kör B&W, det märks skillnad, nu kör jag alltid appen för att ljudkvalitet är bättre..
Via carplay och Android auto liknar ljud kvalitet så som när man streamar från blåtand.
av Vardelos
HeavyMetal skrev: tis 17 nov 2020, 01:50
djelo skrev: tis 17 nov 2020, 00:55 Hmm, testade appen en stund men tyckte den vara bara bokig gentemot carplay..och ljudet..kor med very high pa mobilen och oftast redan nerladdat och tyckte def. inte att bil appen var battre , tvartemot, utan att andra ljudet sa har carplay betydligt mer drag och feeling hos mig..
Märker ingen större skillnad på ljudet i appen eller i Carplay men då kör jag ju trådlös Carplay. :-)
Blåtanden har sina begränsningar och ljudet kan liknas vid cd-skiva. Sladd, airplay och liknande är att föredra om man vill ha bra ljud.
av Javerhammar
Nej Bluetooth är ganska långt ifrån en CD skiva.
CD skivan har en bitrate på upp till 1411kbps bluetooth 2.1 som Volvo använder maxar ut vid 360kbps.
Spotify premium max 360kbps
Spotify free max 160kbps.

I teorin borde Bluetooth kunna leverera Spotify med maximal prestanda/ljud.

Den största skillnaden mot en CD skiva är komprimeringen av MP3, där försvinner väldigt mycket dynamik.

Men - jag upplever själv skillnad mellan att köra med sladd och blåtand, upplever ljudet med sladd mer dynamiskt.
Vet inte om det beror på överföringen eller hur huvudenheten bearbetar datan...

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]