Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klabbe65
Har haft min V60 T6 TE sedan december 2019 och varit in med bilen flera gånger och klagat på handsfreen, låter hur bra som helst i bilen men den som ringer upp hör sig själv med ett eko ca 1/2s efter varje ord den säger. Vi är flera stycken på firman som har samma problem med det här på våra Volvon.
Alla använder Samsung men olika modeller så det borde inte vara telefonen som är problemet.
Är ju svårt att prata med kunder och man sitter i bilen och alla klagar på ekot hela tiden.
Som alltid när man klagar så har ju verkstaden aldrig hört talas om det men jag frågade om hur många som måste klaga för att det ska synas i deras data system och då sa han att det behövs inte så många, jag sa att från våran firma så har minst 6 st klagat och i olika städer i Sverige så då borde det synas någon stans snart, han blev lite fundersam och lovade att kolla upp det här lite extra noga.
Så därför undrar jag om det inte är fler som haft det här problemet? Om nu alla vågar klaga som är i andra änden ;-)
av calkenneth
Klabbe65 skrev: ons 26 aug 2020, 15:27 Som alltid när man klagar så har ju verkstaden aldrig hört talas om det men jag frågade om hur många som måste klaga för att det ska synas i deras data system och då sa han att det behövs inte så många, jag sa att från våran firma så har minst 6 st klagat och i olika städer i Sverige så då borde det synas någon stans snart, han blev lite fundersam och lovade att kolla upp det här lite extra noga.
Är det inte lätt att testa medan bilen är hos verkstaden? Be någon från verkstad ringa och testa medan du och teknikern sitter i bilen.
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
Kanske inte löser ditt problem, men det allra vanligaste när man har problem med ljudet i handsfree är att man har ställt ner volymen på telefon och skruvar upp i bilen för att höra.
Gör alltså tvärtom. Initiera ett samtal. Sänk volymen på bilen max. Öka volymen på telefonens volymreglage till max. Därefter ökar du försiktigt volymen på reglaget i bilen tills du hör motparten bra.
av SemiImbecille
Kanske inte är till någon hjälp men har en Samsung Note men en Audi, folk klagar på ljudet när jag pratar, andra telefoner funkar utmärkt i Audin, har dock haft detta problem med 2 olika samsungtelefoner (S9/Note10).
Dock inte eko i detta fallet men knäppande ljud, flera som reagerat på det.
Får inte min T6:a förrän Oktober men kan försöka återkoppla då om problem följer med till nya bilen

Inte 100% men har eventuellt haft problem i en annan bil också med telefonen så jag skulle inte kasta ut telefonspåret helt än :\
Användarvisningsbild
av LazerHawke
upplevt samma problem med eko och konstiga ljud s60 2020 samsung kompisen likaså, jävligt störande
av Klabbe65
Var in på verkstan idag igen och nu helt plötsligt så har det kommit en uppdatering för att många upplevt eko i handsfreen 👍😀
av Retorikjocke
Haft min v60cc 2020 inlämnad för detta 3ggr utan att någon skillnad märkts. Nu ska den in igen. Folk man pratar med klagar på eko, dåligt ljud och ett evigt hackande under samtalet.....

Vi får se vad som händer nu nästa gång den är inne....
av Klabbe65
Verkmästarn skrev: ons 26 aug 2020, 19:56 Kanske inte löser ditt problem, men det allra vanligaste när man har problem med ljudet i handsfree är att man har ställt ner volymen på telefon och skruvar upp i bilen för att höra.
Gör alltså tvärtom. Initiera ett samtal. Sänk volymen på bilen max. Öka volymen på telefonens volymreglage till max. Därefter ökar du försiktigt volymen på reglaget i bilen tills du hör motparten bra.
Försökte höja ljudet i telefonen men den är spärrad, alla andra ljud går att ändra på men inte till handsfreen, den är "grå" och den går inte att höja.
av Klabbe65
Klabbe65 skrev: mån 31 aug 2020, 20:32 Var in på verkstan idag igen och nu helt plötsligt så har det kommit en uppdatering för att många upplevt eko i handsfreen 👍😀
Blev ingen större skillnad, fortsätter att vara eko 😤
av Oreilly
Använd ett headset, köp ett sennheiser med en pinne för micen och som sitter på örat... Sennheisers mic (för företagsmiljöer) sorterar bort biljljud i frekvensen. Men som verkmästarn skrev så är det så att mikrofonen i din bil snappar upp ljudet från högtalarna... klassisk rundgång. Svårt att bli av med dessutom.

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]