Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bäckis
Nu börjar det bli mörkt ute och jag har just upptäckt en ”dålig” sak på nya bilen XC60.
Det är fruktansvärt dåligt backljus. Tittar man i ytterspeglarna ser man inget och i kameran max 2m.
Funderar på att plocka dit extra backljus.
Någon som vet hur jag ska koppla in dessa?
Användarvisningsbild
av GLIZ
Ska säkert gå att sno strömen med en strömtjuv. Finns på t.ex BILTEMA.
20200728_233146.jpg
20200728_233146.jpg (19.79 KiB) Visad 2670 gånger
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Bempo
Jag har följt den tråden och kopplat in extra backljus. Mycket bra beskriven hjälp, tack för det, och enkelt jobb. Gjorde det i vintras och skillnaden är stor. Nu inte bara ser jag nåt bakåt när jag backar när det är mörkt ute, jag har också nytta av 360 kameran.
Användarvisningsbild
av Brainy
På både min V70 och XC70 så satte jag i led från vparts i backljuset med grymt bra ljus.
När vi beställde Xc60in så var min spontana tanke när jag såg den har led i backljuset original att så skönt då slipper jag böka och byta.
Men tyvärr kom ju verkligheten ikapp rätt snart och jag insåg att de är lika ljusklena som halogenen var i V70/Xc70i.
Så jag funderar på att sätta i eftermarknads led, någon som testat det i xc60? Vilka lampor har ni köpt?
Användarvisningsbild
av Bäckis
På min Xc70 satte jag i led-lampor istället för original lampor. Blev riktigt bra.
På xc60 skulle jag tro att reflektorerna är på tok för små för att kunna skapa ett bra ljus även med en starkare lampa.
Tror det enda är extra backljus.
Hjälp med Vida

Köpte en fläkt från skroten med de[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]