Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min XC60 T8 2018 har både vindruta/bakrutespolning och spolningen på lysena lagt av?

Gjordes en snabbdiagnos på verkstad idag utan svar och det går fram spänning över säkringen till vindrutepumpen. Har inte mätt över lyktspolningen än, men det känns lite långsökt att bägge pumparna skulle gå sönder samtidigt? Lyset var påslaget i manuellt läge så den borde ha spolat lyktorna? Dessa går väl I sekvens med en viss tidsfördröjning? Är troligvis en gemensam jordpunkt för bägge pumparna så om den inte är ok kan jag förstå felet..

Meken trodde pumpen var kass, så min fråga är bla om det är någon mer som har råkat ut för detta? Givetvis har garantin precis gått ut så det blir till att reklamera istället då bilen bara har gått 4400 mil..
Spolarpumpen till vindrutan hade skurit så den är nu bytt och fungerar. Däremot fick dom inte igång lyktspolningen då det inte kommer någon signal från ecm att spola!

Blir en mjukvarauppdatering för att se om det hjälper. Alt kan det vara reläfel i den integrerade relämodulen för R8, R9 och R 10 som sitter under säkringslådan.

Ska samtidigt montera dom nya inneskärmarna bak för att få bort smutsen i dörrarna..
Har også feil på min spolarpumpe på min XC60 T8 på frontruten og bakluken. Så dette er dårlig på en bil som bare er tre år. Volvo vil bare dekke 60% av kostnadene.
Porsche964 skrev: sön 17 maj 2020, 07:40 Har også feil på min spolarpumpe på min XC60 T8 på frontruten og bakluken. Så dette er dårlig på en bil som bare er tre år. Volvo vil bare dekke 60% av kostnadene.
Håller med. Min bil har bara gått 5000 mil och bägge pumparna lade av tidigt, runt 4000 mil och strax efter garantin gått ut. Fick Dessutom betala för en mjukvaruuppdatering i samband med felsökningen då man först trodde det berodde på det..

Har även fått byta luckan med lås för laddanslutningen då den inte gick att öppna till slut, men den tokvägrade jag betala då dom ville ha 40% av kostnaden även på den.

Nä, börjar ärligt talat bli trött på alla skitfel, och ständiga mjukvarubuggar som dyker upp efter uppdateringar. - Inte direkt premium på en bil som kostar 830.000 ny..
Vibration i bakvagn xc70

Finns lite luftning osv, men det är ju sjukt […]

Gjorde en service och kontroll av spridarna p&arin[…]

Bygga vevhusventilation?

Tjena! Jag har nyligen köpt en 944 med b230fk[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]