Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KGF
cstigson skrev: mån 16 mar 2020, 09:39 Jag hade samma problem med min V90. Tydligen ett mjukvarufel där loggfilen för VOC fylldes och det gick inte längre att starta värmare/använda internet i bilen. Då bilen snart är 3 år och ska bytas ut gick det inte på garanti. Kostade ca 5000 att installera ny mjukvara (som jag tycker att man kan reklamera då det uppenbarligen är ett fel från fabrik). Är just nu i tvist med handlaren över vem som ska betala.
Jag fick samma förklaring av verkstaden när VOC la av, och min bil är 10 månader och rullat 3 000 mil... Garantiåtgärd för min del dock...
av Laddiz
Hej!
Helt ny här efter att ha varit en läsare ett tag.
Jag upplever exakt samma problem på min V60 D6 -13, jag kan se all information i appen på min telefon (iOS) men jag kan inte starta värmare, låsa bilen och så vidare.

Låser jag ”manuellt” med nyckeln så uppdateras statusen i appen så själva kopplingen funkar men det går alltså inte att skicka kommandon.
Allt ser OK ut när man kör diagnostik i appen.

Jag har dock Volvon kopplad till både Tibber (el-avtal) samt till Homey (hemautomation) och där har jag inte loggat in på nytt efter att inloggningen gjordes om i appen. Kan därför tänka mig att loggen kan ha fyllts på en aning med en del felaktiga inloggningsförsök.

Som IT-tekniker känns det lite lustigt att betala 5k för att få loggen tömd, låter märkligt? :)

Ni som har problem, har ni bilen kopplad till något mer förutom VOC-appen?
Användarvisningsbild
av RmK
Låter konstigt att man har ett system som lägger av om loggen är full. Man tycker ju att den borde skriva över de gamla "eventen" eller eventuellt rotera loggen och komprimera den gamla. Men att det lägger av är ju fel.

Ett menyalternativt djupt nere i systemet där man kan radera loggen vore på sin plats :P
av Laddiz
Laddiz skrev: tis 17 mar 2020, 22:39 Hej!
Helt ny här efter att ha varit en läsare ett tag.
Jag upplever exakt samma problem på min V60 D6 -13, jag kan se all information i appen på min telefon (iOS) men jag kan inte starta värmare, låsa bilen och så vidare.

Låser jag ”manuellt” med nyckeln så uppdateras statusen i appen så själva kopplingen funkar men det går alltså inte att skicka kommandon.
Allt ser OK ut när man kör diagnostik i appen.

Jag har dock Volvon kopplad till både Tibber (el-avtal) samt till Homey (hemautomation) och där har jag inte loggat in på nytt efter att inloggningen gjordes om i appen. Kan därför tänka mig att loggen kan ha fyllts på en aning med en del felaktiga inloggningsförsök.

Som IT-tekniker känns det lite lustigt att betala 5k för att få loggen tömd, låter märkligt? :)

Ni som har problem, har ni bilen kopplad till något mer förutom VOC-appen?

Efter att ha varit odugligt i någon vecka hoppade det igång igår! Jag fick plötsligt en notis om att ”Din Volvo är olåst” och då testade jag att låsa den och det fungerade fint. Det gick även att starta värmaren och dylikt och det ser även ut att fungera idag. Knepigt problem då det som sagt inte fungerat på över en vecka.
Hoppat igång för någon mer?
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]