Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fkullberg
leiwi skrev: lör 01 feb 2020, 19:43
fkullberg skrev:
leiwi skrev: lör 01 feb 2020, 19:18 Trådarna på detta forum säger väl allt
Alla dessa inlägg :-)
Vore konstigt om alla som är nöjda med sina bilar skapade trådar om det.
Lite citeringar,

Audi återkallar 1,2 miljoner bilar som kan börja brinna
Audi återkallar E-tron – finns risk för batteribrand | Ny Teknik
BMW tvingas till fler återkallelser - Motor-Magasinet
BMW återkallar 324 000 dieselbilar i Europa - Teknikens Värld
Mercedes tvingas återkalla över 740 000 bilar i USA - Omni
Strax före sommaren kom Mercedes stora elsuv EQC ut på marknaden, och nu är det redan dags för en återkallelse.

Det är Premium :-D

och kolla lite på https://www.autopower.se/forum/ BMW har mycket problem med sina bilar, mycket läsning. ;-)
Jag förstår att jag sårade dej lite , men jag har inte påstått att dom du räknar upp är premiumbilar , det var ju du som kände det så , dessutom glömde du Volvos återkallningar i din lista
Jag äger min tolfte nya volvo i dag och är nöjd ,men jag inser att det inte är en premiumbil ännu i alla fall
Blir inte sårad, blir besviken :-D

Dit jag ville komma är att alla har sina problem, ingen bil är felfri. Volvo har växt extremt snabbt och kommit med en relativt ny plattform. Klart det finns bekymmer, men Volvo löser dessa åt en utan kostnader i den mån det går.

Jag tycker Volvo andas premium både exteriört och
interiört, sen finns det helt klart brister.

Volvo har vunnit många prestigefyllda priser, och det gör man inte utan anledning :-)
av Insjö78
leiwi skrev: lör 01 feb 2020, 19:43
fkullberg skrev:
leiwi skrev: lör 01 feb 2020, 19:18 Trådarna på detta forum säger väl allt
Alla dessa inlägg :-)
Vore konstigt om alla som är nöjda med sina bilar skapade trådar om det.
Lite citeringar,

Audi återkallar 1,2 miljoner bilar som kan börja brinna
Audi återkallar E-tron – finns risk för batteribrand | Ny Teknik
BMW tvingas till fler återkallelser - Motor-Magasinet
BMW återkallar 324 000 dieselbilar i Europa - Teknikens Värld
Mercedes tvingas återkalla över 740 000 bilar i USA - Omni
Strax före sommaren kom Mercedes stora elsuv EQC ut på marknaden, och nu är det redan dags för en återkallelse.

Det är Premium :-D

och kolla lite på https://www.autopower.se/forum/ BMW har mycket problem med sina bilar, mycket läsning. ;-)
Jag förstår att jag sårade dej lite , men jag har inte påstått att dom du räknar upp är premiumbilar , det var ju du som kände det så , dessutom glömde du Volvos återkallningar i din lista
Jag äger min tolfte nya volvo i dag och är nöjd ,men jag inser att det inte är en premiumbil ännu i alla fall
Vad saknar du tills det blir premiumbil då? Mer än att det är lite problem här och var men som alla andra premium bilar med har? Offtopic jag vet, men är en intressant diskussion! ;-) Får starta en ny tråd kanske och diskutera vidare ;-)
av Insjö78
@fkullberg, Klockrent inlägg, håller med dig i det du skriver. Volvo har jobbat upp sig rejält senaste åren. Började likna något när första xc60 släpptes enligt mig. ;-)
av fkullberg
Insjö78 skrev: lör 01 feb 2020, 20:01 @fkullberg, Klockrent inlägg, håller med dig i det du skriver. Volvo har jobbat upp sig rejält senaste åren. Började likna något när första xc60 släpptes enligt mig. ;-)
Ja, det har dom och de har skötts relativt bra med :-D
Men som du säger, premiumbilar är ett intressant ämne och alla verkar har mycket åsikter om det.

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]