Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag trivs klockrent min nya S60 R-design med elmanövrerad förarstol. Den har så mycket inställningsmöjligheter att jag inte kan bestämma mig helt vad som blir bäst Men en fråga jag har är, hur högt eller lågt man ska/bör sitta som regel? Hur har ni andra?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Leif55
Jag har ett barnbarn som övningskör med mig och hon ställer in höjden med en knuten näve mellan huvud och tak enligt rekommendation från körskolan, kan vara ett tips.
av stevvee
Leif55 skrev:Jag har ett barnbarn som övningskör med mig och hon ställer in höjden med en knuten näve mellan huvud och tak enligt rekommendation från körskolan, kan vara ett tips.
Körskolor har ju även rekommenderat tio i två år ut och år in, det är ju både fel och osäkert. Så bara för att dom säger något är det ingen garanti
av Lockis
stevvee skrev:
Leif55 skrev:Jag har ett barnbarn som övningskör med mig och hon ställer in höjden med en knuten näve mellan huvud och tak enligt rekommendation från körskolan, kan vara ett tips.
Körskolor har ju även rekommenderat tio i två år ut och år in, det är ju både fel och osäkert. Så bara för att dom säger något är det ingen garanti
Min körskola rekommenderade typ inget men sa att på uppkörningen är det kvart i tre som gäller om man inte vill ha någon kommentar, dock så sa dem att det viktigaste var 2 händer på ratten.
Känns som att antingen är det ett tag sedan du åkte med i en körskolebil eller också är det en körskola som inte vidareutbildar sina förare :-)
av stevvee
Lockis skrev:
stevvee skrev:
Min körskola rekommenderade typ inget men sa att på uppkörningen är det kvart i tre som gäller om man inte vill ha någon kommentar, dock så sa dem att det viktigaste var 2 händer på ratten.
Känns som att antingen är det ett tag sedan du åkte med i en körskolebil eller också är det en körskola som inte vidareutbildar sina förare :-)
Ja det är över 10 år sedan men hört flera som fortfarande blir rekommenderade tio i två (som jag för över 10 år sedan redan då sågade totalt efter kunskap från bilracing)

Kvart i tre är det enda rätta !
Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för[…]

Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara någo[…]

Jag håller med dieselkenneth , jag har sj[…]

Hej, knappen på spaken fasnar när man l[…]