Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Meco skrev: fre 20 dec 2019, 13:47 Just den funktionen, dvs där bilen styra in när man korsar sidolinjer etc, den är väl alltid aktiv va?
Den går att slå av helt om man vill. Annars tycker jag Pilot Assist är helt underbar, så skönt att kunna fokusera på vägen på ett helt annat sätt. Kommer fram utvilad numer vilket är jätteskönt.
Kör ofta med den på men tycker fortfarande att den har en tendens att hålla för långt till höger i vänsterkörfält på Motorvägen.
Pendlar 30 mil 2-3 dgr i vecka på E6:an. Pilot Assist gör min dag. Mycket mer avlappnad när jag kommer fram till o hem från jobb. Kan inte klaga alls på detta system det fungerar under rätt (och rimliga) förhållanden fantastiskt bra.
volvobrasse skrev: tis 17 dec 2019, 17:33
Frazze1 skrev:Alltid, på motorväg åtminstone. Upplever att jag blir betydligt mindre trött under längre körningar mha pilot assist.
Men kan ni helt slappna av? Jag menar man kan ju inte direkt sätta sig och läsa tidningen eftersom man hela tiden måste koncentrera sig på lampan som kan bli grå igen, typ när som helst?Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Litet tips... Sätt benet mot ratten så känner induktionen av att du rör vid den ;-)
Flinta skrev:Har stängt av skiten permanent från dag 1.
Jag vill köra bil, inte åka bil!
Volvos Lane Assist är en av dem bästa jag varit med om.
Retar bara folk som är dåliga på att använda blinkers.
Stänger aldrig av den i min bil oavsett vem som kör, efter ett tag så lär sig även gamla hundar att använda blinkers :P

Pilot Assist gillar jag dock inte lika mycket. Tycker bilen positionerar sig galet. Sambon älskar den dock :-)
demilson skrev:
volvobrasse skrev: tis 17 dec 2019, 17:33
Frazze1 skrev:Alltid, på motorväg åtminstone. Upplever att jag blir betydligt mindre trött under längre körningar mha pilot assist.
Men kan ni helt slappna av? Jag menar man kan ju inte direkt sätta sig och läsa tidningen eftersom man hela tiden måste koncentrera sig på lampan som kan bli grå igen, typ när som helst?Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Litet tips... Sätt benet mot ratten så känner induktionen av att du rör vid den ;-)

Induktion? Det är momentsensorn i rattstången som används för att detektera om man håller i ratten med hjälp av lite smarta algoritmer. Dvs den momentsensorn som också används för den vanliga servostyrningen i alla moderna bilar med elektriskt styrservo.
Dvs det är fysiskt motstånd mot rattens rotation som krävs, och det funkar ju självklart med knät också.
Pv 544 -62

Hej. Har kvar pappret på den pv?

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]