Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
fragge skrev:
stevvee skrev:Handla en T8 i södra Europa så får du elvärme.
Det är inte så att de bara har tagit bort bensinvärmaren där? T8 har en el-värmare men den är så klen att den inte orkar med svensk vinter(ironiskt eftersom det är en Volvo).
T8 kan inte ha elvärme överhuvudtaget för den ger aldrig värme om man ej bockar i den rutan för parkeringsvärmaren.
av Keios
Har testat vidare på det här med parkeringsklimat med bilen inkopplad i eluttag och utan.

Det känns mest som en tillfällighet om ratten och stolsvärmen slår på. Ibland slår den på och ibland inte, detta gäller såväl då bilen är ikopplad till vägguttag eller inte. Blir inte klok på detta :x

Sen tror jag inte heller att bilen använder "el från väggen" vid stols/rattvärmare samt bensinvärmare. Hur vet jag detta? Jo, om jag har kört parkeringsklimat så sjunker räckvidden ner mot 35-36km och om jag åker iväg utan att ha använt parkeringsklimat så har jag 37-38kms elräckvidd. Känns riktigt dumt om det verkligen är så här.

Sen är VOC appen riktigt seg om man vill välja att bocka av/på stols/rattvärmen vid parkeringsklimat. Kan ta upp emot 2-3 minuter och oftast får man genomföra ändringen flera gånger innan den tar emot ändringen.
Tomgång och vevhusventilation

@Erik Å , Tempmätaren fungerar och t[…]

VOC låter hälsa att det är dags at[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]

På de som jag konstaterat ha läkande ve[…]