Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

epostaren skrev:Dom flesta kommer nog inte ner så lågt i förbrukning som några har här på forumet. Siffrorna på Spritmonitor är nog närmare verkligheten tror jag: https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

Det folk bevisar här i tråden är ju att man kan faktiskt köra snålt även om man har en tung bil med många hästar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Min S60 T5 AWD på 19" Michelin, lätt lastad och någorlunda normalt körd, drar ca 12,0 l/100 km i stadstrafik och ca 7,5 vid blandad motorvägskörning i 110-140 km/h (vid pump). Rejält törstig i stan och hyggligt snål i fart, skulle jag säga. Nackdelarna i bränsleförbrukning uppvägs dock lätt av den fina gången.
LazerHawke skrev: fre 25 okt 2019, 00:07 vad står det till tom tank innan ni tankar?? hur långt har ni pressat innan ni svängt in till pumpen?

hur många liter fick ni i när den stod som lägst?
Igår tankade jag när det stod 20 km till tom tank, fick i 56,7 liter.
Rillee skrev:
LazerHawke skrev: fre 25 okt 2019, 00:07 vad står det till tom tank innan ni tankar?? hur långt har ni pressat innan ni svängt in till pumpen?

hur många liter fick ni i när den stod som lägst?
Igår tankade jag när det stod 20 km till tom tank, fick i 56,7 liter.
3 liter kvar mao
I mitt fall verkar den ha ca 3,5 liter kvar när den indikerar tomt (det går alltså i 3,5 liter mindre än vad det borde enligt angiven bränslenivå i VoC). Jag har dock inte kollat om det går att få ut den volymen om man "kör på ångorna".
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Ja och tänk då när motorn startar […]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]