Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såhär 3 månader och 1500mil senare måste jag säga att jag är i stort sett nöjd med min V60CC.
Elektroniken har levt ett lite eget liv men blivit mycket bättre efter en uppdatering av mjukvaran.

Men nu här om dagen så dök det upp i VOC ”ingen start av bränslevärmare nivå låg bränsleinsprutningen” eller något liknande stod det.
Det märkliga är att bilen hade ca 1/4 tank...
Försökte starta den manuellt också med samma resultat.
Bilen stod i princip helt plant också.
Känns surt att behöva hålla koll på att det måste vara över 1/4 tank för att det ska funka.
Eller är det något som inte stämmer på min bil.
Jag misstänker att det är ett mjukvarufel. XC60 hade samma problem för ca ett år sedan. Lite underligt att det dyker upp på V60 nu också.
Får åka till verkstaden o se om det finns någon uppdatering.
Fick också ett annat problem igår, att bilen helt plötsligt tycker att det är 0 mil och 0 dagar kvar till service :-/ trotts knappa 1500 mil på mätaren. Tråkigt med massa spöken i elektroniken då jag gillar bilen i övrigt.
Det är samma på min V90. Värmaren går inte om det är mindre än en kvarts tank kvar. Har alltid varit så på min bil.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]