Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
Håller med Groban. Ljudet i HK är okej och värt pengarna men har man lyssnat på B&W och är van med det så blir HK lite tråkig men betydligt roligare än original. Jag ångrar inte en sekund att jag la till HK och tycker det blev en bra kompromiss då jag inte ville lägga 40k på B&W för att ta bort något annat paket.
av energia
Min anläggning verkar vara ett måndagsexemplar. Vänster diskant på förardörr kass, skorrar hela tiden vid ljusa toner. Skall bytas på garanti.
Något vibrerar vid just 70Hz på högersidan, framdörr. Skall också felsökas på garanti. Testar man inte hela anläggningen innan den går från fabrik?
av Gorban
energia skrev: tor 14 feb 2019, 15:11 Min anläggning verkar vara ett måndagsexemplar. Vänster diskant på förardörr kass, skorrar hela tiden vid ljusa toner. Skall bytas på garanti.
Något vibrerar vid just 70Hz på högersidan, framdörr. Skall också felsökas på garanti. Testar man inte hela anläggningen innan den går från fabrik?
Nej det finns ingen som har tid att testa anläggningen på fabrik. Det har varit ett återkommande problem för B&W att en del har högtalare som skorrar och måste lämnas in på verkstad för åtgärd.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Enfinneigen skrev:Ni son har fått sina nya V60 är det någon som har Harman Kardon och som kan berätta om den är bättre än den normala ljudsystemet. Jag vet att B&W är fantastisk men så mycket pengar tänkte jag inte satsa på ljudsystemet. Priset på H&K kunde jag betala onm den är (mycket) bättre än den normala. Jag har beställt T8 R Design och har ännu några veckor kvar tills jag måste bestämmä utrustningen och färgen.

Jag har valt Fusion Red ... men har bara sett bilder av röd R Design'en. Är den snygg? Efter att har sett bilder av den vita R Design'en verker den jätte bra . Röd, vit, bursting blue ... eller Osmiun Grey som jag har i min V90 R Desing ... svårt att välja !
Fusion Red är grymt snygg, hade den funnits att beställa till XC90 hade jag gjort det. Nu valde jag Crystal White - jag är väldigt nöjd med det valet. Nu väntar jag bara på att solen ska visa sig lite oftare så den färgen visar sig från sin bästa sida:-)
av Sthlmtwinengine
Beställde detta i min V60 T8 och är nöjd men tucker det är riktigt snålt att det inte sitter HK metallgaller i bakdörrarna utan dom vanliga plastgallren där.
av energia
Senaste utvecklingen i detta är att Volvo nu återkommit och sagt att de inte kan göra något åt de missljud jag har i min XC60. Citat från verkstaden: "[Volvo] säger att detta är en produktegenskap, och det är ingenting som går att göra något åt vid dom tonerna".

Finns det någon här som upplevt samma problem? Jag funderar på att konferera med mina jurister och få reda på hur jag kan dra detta vidare. Men det hade varit intressant om någon annan fått åtgärdat fel i ljudanläggningen som detta.

Tyvärr verkar det som att jag lyssnar på just sådana låtar som framkallar missljuden. Om någon orkar testa så får jag fram ljud enligt detta:

Ljust skorrande missljud kring vänster dörrhandtag
Ljudanläggningen är inställd på volym ca 75% på stereon och 90% på iPhone. Problemet framkallas av ljusa toner.

Låt: God morgon med Ida Redig
https://open.spotify.com/track/0gPbQF0i ... Zs1C9iZZzA

Låt: Everything I need med Skylar Grey
https://open.spotify.com/track/3pDHW8Ls ... kbm4vlij5A

Skorrande ljud höger dörrsida
Ljudanläggningen är inställd på volym ca 75% på stereon och 90% på iPhone.

Detta missljud framkallas av dova bastoner. Det kommer i lite olika låtar, men jag har isolerat det till just 60 Hz.
Kan simuleras med via denna länk, "Low Frequency Harmonic Distortion Sound Test":
https://www.audiocheck.net/testtones_su ... ortion.php

Spela testen för 60 Hz, då kommer missljudet extremt tydligt i min bil.

Hade varit intressant om någon som sitter med BW också hade lust att testa och se om ni får samma missljud.

Jag konstaterar bara att Volvo tyvärr inte når upp till den premiumkänsla som de själva tror de har. De nya Audibilar jag köpt har levererat en betydligt bättre upplevelse. Extremt tråkigt när man lagt så mycket pengar på en bil...
av lv455
Jag ska lyssna i min V60/BW. Bortsett att jag föredrar Dynaudios diskanter som jag är van vid i studion tycker jag att ljudet är bra. Jag är faktiskt imponerad över hur lite missljud det är vid högre nivåer men å andra sidan handlar det ju om en dyrare bil än vad jag är van vid.

Jag återkommer!
energia skrev: tis 09 apr 2019, 22:17 Senaste utvecklingen i detta är att Volvo nu återkommit och sagt att de inte kan göra något åt de missljud jag har i min XC60. Citat från verkstaden: "[Volvo] säger att detta är en produktegenskap, och det är ingenting som går att göra något åt vid dom tonerna".

Finns det någon här som upplevt samma problem? Jag funderar på att konferera med mina jurister och få reda på hur jag kan dra detta vidare. Men det hade varit intressant om någon annan fått åtgärdat fel i ljudanläggningen som detta.

Tyvärr verkar det som att jag lyssnar på just sådana låtar som framkallar missljuden. Om någon orkar testa så får jag fram ljud enligt detta:

Ljust skorrande missljud kring vänster dörrhandtag
Ljudanläggningen är inställd på volym ca 75% på stereon och 90% på iPhone. Problemet framkallas av ljusa toner.

Låt: God morgon med Ida Redig
https://open.spotify.com/track/0gPbQF0i ... Zs1C9iZZzA

Låt: Everything I need med Skylar Grey
https://open.spotify.com/track/3pDHW8Ls ... kbm4vlij5A

Skorrande ljud höger dörrsida
Ljudanläggningen är inställd på volym ca 75% på stereon och 90% på iPhone.

Detta missljud framkallas av dova bastoner. Det kommer i lite olika låtar, men jag har isolerat det till just 60 Hz.
Kan simuleras med via denna länk, "Low Frequency Harmonic Distortion Sound Test":
https://www.audiocheck.net/testtones_su ... ortion.php

Spela testen för 60 Hz, då kommer missljudet extremt tydligt i min bil.

Hade varit intressant om någon som sitter med BW också hade lust att testa och se om ni får samma missljud.

Jag konstaterar bara att Volvo tyvärr inte når upp till den premiumkänsla som de själva tror de har. De nya Audibilar jag köpt har levererat en betydligt bättre upplevelse. Extremt tråkigt när man lagt så mycket pengar på en bil...
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Testade bastonerna och min hk har problem vänster fram på 70hz (plus minus lite). 60 och 80 Hz låter bra iaf. Inget jag har märkt när jag kör, får testa mera... Bra sida!

Skickat från min G8341 via Tapatalk

Laddbox från Easee tillsammans med deras las[…]

Laddar inte

Fungerar laddningslampan?? Det händer a[…]

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]

Hej! 6f9d52e1-a345-4c34-aa31-f8629f146849.jpg […]