Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har just bytt från en D6:a till en T8:a och fick med den nya sladden som inte går att ställa ner effekten på laddningen. Jag kan någonstans förstå att man inte vill köra 13A genom den (eller iaf förstå att man kan ta det beslutet), men inte att man inte kan ställa ner den på 6 eller 8A? Så min fråga är, är det helt enkelt en 10A sladd eller har den någon spännande logik som drar ner själv på något elektromagiskt sätt? Den verkar ju ha någon form av överhettningsskydd (oranga blink/sken), men det lär väl inte kunna var annat än på den egna sladden, eller? Det står "Aggregatets självtestfunktion testar alla viktiga parametrar vid tillkoppling och möjliggör endast lagring om alla testkriterier är uppfyllda". Vad kan det betyda?

Ang att använda sladden alls så nöjer jag mig med insikten att Volvo skickar med den samt att jag läst sladdens bruksanvisning.
Sladden har temperaturvakt i Schukokontakten som känner om det blir varmt där. För övrigt har den jordfelsbrytare och övervakning av likspänning. Kabeln har bara spänning fram till ”klumpen” fram tills den är ipluggad i bilen. Så den har en hel del skyddsfunktioner. Men om din installation fram till vägguttaget är dålig så hjälper det inte. Se till att den är i bra skick.
Jag saknar också min V60-kabeln.. Leafen har också bara en fast på 10A. Skitdåligt ibland... Har laddat ur 8A-uttag för motorvärmare förut vid ett hotell jag brukar bo på, men det går inte nu. :/

Funderar på nått sånt här.. Men dom är saftigt dyra.
https://evconnect.se/collections/portab ... -16a-230-v
Tur man köpte 2st ställbara för två PR sedan. Dessutom till reapriset 2500kr/st.

Vart på service idag och ska tillbaks om tv&[…]

12 voltsuttag krånglar

Har bara testat med mobilen, dock med olika kablar[…]

Ska kontrollera det. Tack för tipset!

Det där beror nog helt på box. Jag har […]