- tor 04 apr 2019, 19:24
#1309303
Hej!
Har just bytt från en D6:a till en T8:a och fick med den nya sladden som inte går att ställa ner effekten på laddningen. Jag kan någonstans förstå att man inte vill köra 13A genom den (eller iaf förstå att man kan ta det beslutet), men inte att man inte kan ställa ner den på 6 eller 8A? Så min fråga är, är det helt enkelt en 10A sladd eller har den någon spännande logik som drar ner själv på något elektromagiskt sätt? Den verkar ju ha någon form av överhettningsskydd (oranga blink/sken), men det lär väl inte kunna var annat än på den egna sladden, eller? Det står "Aggregatets självtestfunktion testar alla viktiga parametrar vid tillkoppling och möjliggör endast lagring om alla testkriterier är uppfyllda". Vad kan det betyda?
Ang att använda sladden alls så nöjer jag mig med insikten att Volvo skickar med den samt att jag läst sladdens bruksanvisning.
Har just bytt från en D6:a till en T8:a och fick med den nya sladden som inte går att ställa ner effekten på laddningen. Jag kan någonstans förstå att man inte vill köra 13A genom den (eller iaf förstå att man kan ta det beslutet), men inte att man inte kan ställa ner den på 6 eller 8A? Så min fråga är, är det helt enkelt en 10A sladd eller har den någon spännande logik som drar ner själv på något elektromagiskt sätt? Den verkar ju ha någon form av överhettningsskydd (oranga blink/sken), men det lär väl inte kunna var annat än på den egna sladden, eller? Det står "Aggregatets självtestfunktion testar alla viktiga parametrar vid tillkoppling och möjliggör endast lagring om alla testkriterier är uppfyllda". Vad kan det betyda?
Ang att använda sladden alls så nöjer jag mig med insikten att Volvo skickar med den samt att jag läst sladdens bruksanvisning.
V60 MY19 T6, Caspian blå
V60 MY19 T8, Osmium grey
V60 MY19 T8, Osmium grey