Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lidas11
Jag har en 22 med stora batteriet samt sensus navigation och upplever problem med navigation och hybridläge. Jag har nu två gånger upplev samma sak. Jag knappar in en destination i sensus 32 mil bort och hybridläget beter sig till en början logiskt, 100+ bensin och 80 eller lägre ofta el. Men efter ca 10 min så märker jag att bensindroppen åker upp och den går endast på el som att jag inte hade knappat in någon destination. Då knappade jag in samma destination igen och så hoppar bensindroppen ner och motorn startar. Det fungerade i ca 10 mil när jag märkte att batteriet nu nästan var slut. Varför beter den sig så här, någ med liknande erfarenhet? En resa har den fungerat som den ska..
Användarvisningsbild
av ersj
Så beter sig min V90 my24 mer eller mindre vid varje längre resa. Vet inte om det inträffar när den har för dålig internetmottagning kanske. Är sjukt störande.
Intressant. Internet bör inte behövas då jag inte har min bil uppkopplad automatiskt (vad jag vet) men nu när du säger det har jag faktiskt under dessa resor haft den uppkopplad via wifi på min mobil så den fått internet via den. Den uppdaterade bla vissa appar. Ska prova att köra utan det nu.
Problem med Renault CLIO -22

..så skön känsla att ha en av dem[…]

Hej Jag skall ge mig på att byta kylarvä[…]

Har jag CarPlay eller ej?

En 2018 har inte trådlös CarPlay vad ja[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

De sitter längs kanten, men de är enkla […]